کاظم خاوازی روز چهارشنبه در حاشیه تجلیل از محققان برتر موسسه تحقیقات خاک و آب کشاورزی در کرج در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تمام مراحل مطالعات ایجاد این پارک انجام شده و طرح آن به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای گسترش تقدیم شده است.
وی گفت: شورای گسترش نیز نقطه نظراتی روی این پروژه داشته است که نظرات را تامین و ارسال کردیم و اکنون منتظر مجوز وزارت علوم هستیم.
خاوازی اظهار داشت: پیش بینی می شود که این مجوز در2 ماه آینده داده شود که در این صورت حداکثر تا 6 ماه آینده پارک ملی تخصصی بخش کشاورزی را راه اندازی خواهیم کرد.
وی افزود: با راه اندازی این پارک تعداد قابل ملاحظه ای از صاحبان ایده در بخش کشاورزی، مراکز رشد، استارت آپ ها و اسپین آف ها و تمام این صاحبان فکر علمی را در آن پارک جمع می کنیم تا آن ها بتوانند از امکاناتی که در اختیار آن ها قرار می دهیم استفاده کرده و رشد کنند تا بتوانند در جامعه به کسب و کار فناوری های علمی بپردازند.
وی در خصوص مکان این پارک گفت: ستاد مرکزی این پارک در تهران مستقر خواهد بود ولی استقرار مکان پارک در 2 استان البرز و گیلان مد نظر است که در نهایت منتظر اعلام نظر وزارت علوم هستیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با راه اندازی این پارک ملی تخصصی پیش بینی می شود بیش از 500 صاحب ایده در قالب مراکز رشد، دارندگان ایده و شرکت های دانش بنیان در دل این پارک جای می گیرند و این پارک سیاست گذار تمام 700 شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی سراسر کشور خواهد بود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.