به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز دوشنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: اعضای شوراهای اسلامی به عنوان نخبگان جامعه باید در مسیر گره گشایی از مشکلات مردم گام بر دارند.
وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه واسطی بین مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی با اشاره به نگاه قانون اساسی به موضوع شوراهای اسلامی شهر و روستا، ادامه داد: درگذشته انتخاب شهردار به عهده استاندار بود که طبق قانون اساسی اداره شهرها به پارلمان های محلی داده شد و کلید شهرها را در اختیار شورای شهر گذاشتند.
وی گفت: اکنون نیز دولت با استقبال از این قانون به شکل گسترده تری اختیارات را برون سپاری کرده و اداره شهرها با برنامه ریزی ها و مصوبات شوراها صورت می گیرد.
استاندار البرز با بیان اینکه 20 سال است دولت از تصدی گری شهرها خارج شده است، افزود: با توجه به اینکه صنایع بزرگی در البرز مستقر هستند باید ارزش افزوده آنها به نفع آبادانی شهرها و جبران کمبودهای زیست محیطی و آلودگی هوا صرف شود.
استاندار البرز اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر افرادی خبره و مسلط به اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند از این رو انتظار می رود در این راستا با ارائه برنامه های دقیق به ساماندهی حوزه های مربوطه کمک کنند.
وی گفت: شوراها اختیارات فراوانی دارند که با اشراف به حوزه عملکرد خود باید گره گشا باشند و
فرمانداران موظف به تمکین و اجرای قوانین مصوب در شوراها هستند.
شهبازی افزود: طبق قانون اساسی، شوراهای اسلامی شهر می توانند به مجلس شورای اسلامی نیز طرح ارائه دهند بنابراین جایگاه بسیار ارزشمند و با اهمیتی دارند.
استاندار البرز عنوان کرد: اعضای شوراهای شهر باید نارسایی ها را احصا کرده و در کنار خدمتگزاران نظام برای حل موانع طرح ها و برنامه ها را اجرایی کنند.
وی گفت: شهرداری ها با توجه به مصوبات شوراهای اسلامی موظف به ایجاد آرامش و امنیت در شهرها برای حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه هستند.
شهبازی افزود: اکنون با گذشت 16 ماه از عمر دوره پنجم شوراهای اسلامی، اعضا باید برنامه های مدون در خصوص آبادانی شهرها اجرایی کرده باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید شهرداری ها در راستای درآمدزایی چالاک باشند،خاطرنشان کرد: ضرورت دارد شوراها به سمت درآمدزایی بروند و در این رابطه برنامه محور عمل کنند.
استاندار البرز گفت: شهرداری ها موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی محسوب می شوند از این رو باید انتظارات مالی آنها از دولت ها کاهش یابد.
وی افزود: به احترام رای مردم و منتخبان آنها در جلسات شوراها شرکت می کنیم ولی بر این باور هستیم که در امور شوراها دخالتی نداشته باشیم.
شهبازی ادامه داد: در تعاقب سیاستگذاری های کشور، کارگاه آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر برگزار شد که در خصوص امور اداری، نحوه تعیین جلسات، صورت جلسات و... آموزش های لازم ارائه شد.
وی گفت: منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان های محلی باید به مشکلات و موانع مردم رسیدگی کنند.
استاندار البرز افزود: به عنوان نماینده عالی دولت در استان، علاقه مند به حضور در جلسات شوراهای اسلامی شهر هستم.
در این نشست برخی اعضای شوراهای اسلامی شهر به نمایندگی از شوراهای 16 شهر از 17 شهرستان البرز حضور داشتند که به بیان نظرات، دیدگاه ها، مشکلات و راهکارها پرداختند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.