دکتر مهرداد بابایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:طی این مدت مرکز فوریت های پزشکی استان البرز 39 ماموریت اورژانسی با موضوع گازگرفتگی در البرزداشت که طی این ماموریت ها پنج نفر از مردم بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
وی گفت:با وجود توصیه ها و آموزش هایی که در خصوص مراقبت و پیشگیری از مسمومیت با گاز منواکسید کربن از طریق رسانه ارائه می شود ماه گذشته اورژانس البرز به 39 ماموریت با موضوع مسمومیت با منواکسید کربن اعزام شد.
وی ادامه داد: در آذر ماه امسال 61 هزارو 926مورد تماس تلفنی با پرستاران تریاژ تلفنی برقرار شد که این تماس ها در قالب ارائه مشاوره به بیماران و اعزام آمبولانس پاسخ داده شد.
بابایی خاطر نشان کرد: طی پاسخگویی به این تعداد تماس و پس از تریاژ و اولویت بندی صورت گرفته ،9 هزارو 526ماموریت توسط تکنسین های اورژانس انجام شد.
به گفته وی، در جریان انجام این تعداد ماموریت، هشت هزار و 347 ماموریت به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیر ترافیکی بوده و یک هزار و 179 ماموریت نیز برای امداد رسانی و انتقال مصدومان حوادث ترافیکی در استان البرز صورت گرفت.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرزاظهارداشت: دراین مدت پوشش امدادی تصادفات در مناطق شهری 781مورد و در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان 398مورد بود.
بابایی تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس های اورژانس البرزرا 40 هزارو 536 مورد عنوان کرد و گفت:40 هزارو 511 نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.
این مسئول بیان داشت: آذرماه با وجود شرایط خاصی همچون تشدید آلودگی هوا یا شرایط نامساعد جوی ، اورژانس هوایی البرز در جریان انجام 9 ماموریت، 14مصدوم و بیمار بدحال را در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی تخصص استان انتقال داد.
مرکز فوریت های پزشکی البرز یک فروند بالگرد، 53 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس در اختیار دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.