نماینده عالی دولت در استان البرز تاکید کرد: در البرز مانعی جدی سر راه رونق تولید و پرداخت تسهیلات مربوطه وجود ندارد و مجموعه مدیران و بانک‌‌ها در این رابطه همراه و منسجم عمل می‌‌کنند.

 

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در نشست سرمایه‌‌‌گذاران، فعالان اقتصادی و تولید استان که برای نخستین بار در کشور به میزبانی استان البرز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌‌‌ای وزیر کشور برگزار می‌‌شود، با اشاره به اینکه این نشست بسیار حائز اهمیت است، گفت: صاحبان تولید و صنعت و تعدادی زیادی از افراد صاحب‌‌نام در این جمع حاضر هستند.

وی با بیان اینکه حضور معاون وزیر کشور در این نشست بسیار مغتنم و ارزشمند است چراکه در این حوزه دغدغه فراوانی دارد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی، وزیر کشور از جانب سه قوه، مامور به اطلاع‌‌رسانی در حوزه فعالیت‌‌‌های اقتصادی و مصوبات اتخاذ شده در این رابطه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تیم اقتصادی استان البرز بسیار مسلط و قوی عمل می‌‌‌کنند و مجموعه بانک‌‌ها نیز تاکنون همراه بوده‌اند، تصریح کرد: بر اساس اهمیت حوزه تولید و صنعت البرز، جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کارگروه اقتصاد مقاومتی جلسات مربوطه به صورت منظم و مستمر برگزار می‌‌شود.

شهبازی ادامه داد: رونق اقتصادی و امنیت سیاسی و اجتماعی دو بال پرواز در مسیر توسعه هستند؛ از این رو در البرز با حساسیت ویژه‌‌ای در این راستا اقدام می‌‌کنیم. موضوعات و موانع بخش تولید و صنعت به طور مداوم تولید و پایش می‌‌‌شود.

وی با تاکید بر اینکه البرز در حوزه جذب اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رتبه اول کشور را دارد، خاطرنشان کرد: برنامه و اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید و صنعت البرز طی گزارش و ارائه گردش کار به وزارت کشور ارسال می‌‌شود. در البرز مانعی جدی سر راه رونق تولید و پرداخت تسهیلات مربوطه وجود ندارد و مجموعه مدیران و بانک‌‌ها در این رابطه همراه و منسجم عمل می‌‌کنند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه تولید یکی از شاه‌‌بیت‌‌‌های اصلی اقتصاد کشور است، ابراز داشت: اکنون در جنگ بزرگ اقتصادی قرار داریم و بر این اساس، سه قوه با ادراک صحیح از شرایط و با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، نشست‌‌های تخصصی برای برون‌‌رفت از تنگناها برگزار می‌‌کنند.

شهبازی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز فعالیت می‌‌‌کنند که این پویایی، گواه عدم تاثیر تحریم‌‌‌‌ها در حوزه تولید است، عنوان کرد: با اهتمام ویژه‌‌‌ای سعی بر حل مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان داریم و در صورت عدم توفیق در این بخش، رفع موانع در سطوح ملی دنبال می‌‌شود.

وی افزود: با مکانیزم‌‌‌های تعریف شده و تفویض اختیار به فرمانداران، جلسات فرعی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌‌ها تشکیل می‌‌شود تا این روند تسریع شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز با تاکید بر اینکه ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز فرصت مغتنمی برای توسعه اقتصادی استان البرز محسوب می‌‌شود، یادآور شد: با توجه به بررسی‌‌‌های صورت گرفته، بانک‌‌های استان در کنار قشر مولد و صنعتگر قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.