فردین حکیمی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در 9 ماهه سال جاری شاهد 43 روز پاک بوده ایم که این عدد در مدت مشابه سال گذشته 25 روز بوده است.
وی با بیان اینکه تعداد روزهای سالم در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته، اظهار داشت: تعداد روزهای سالم در مدت ذکر شده سال گذشته 198 روز بوده که تعداد این روزها در سال جاری 212 روز می باشد.
حکیمی گفت: همچنین تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس در سال جاری 19 روز بوده که در سال گذشته 52 روز بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد 2 روز شرایط ناسالم بر تمام گروه ها بوده ایم، بیان داشت: سال گذشته نیز فقط شاهد یک روز هوای ناسالم برای تمام گروه ها (وضعیت هشدار) بوده ایم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به دلایل بهبود کیفیت هوا در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی این وضعیت نبود توفان های گرد و غبار و ریزگردها در بهار و تابستان سال جاری بوده است.
وی افزود: در این 2فصل شاهد تغییرات جبهه آب و هوایی نبودیم در حالیکه این تغییرات در سال گذشته زیاد مشاهده می شد.
حکیمی از دیگر دلایل این وضعیت را تشدید نظارت بر معاینه فنی خودروها و نظارت و پایش صنایع کوچک و بزرگ در استان برشمرد و اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 944 مورد نمونه برداری و پایش در بخش هوا و امواج از صنایع به عمل آمده است.

**هوای کرج پاک شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه به بهبود وضعیت کیفی هوا در روزهای اخیر به دلیل وزش باد و بارش باران در استان اشاره کردو گفت: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان، کیفیت هوا در شهرستان کرج پاک شده است.
وی افزود: همچنین بر اساس همین گزارش وضع کیفی هوا در شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس سالم است.
در استان البرز 9 ایستگاه سنجش کیفیت هوا مستقر است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.