به گزارش ایرنا، رحیم خستو روز پنجشنبه در بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: انتظار ما از دستگاه های فرهنگی در کرج این است که ارتباطات بیشتری با شورای شهر و شهرداری داشته باشند تا از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنر استان بیشتر استفاده کرد.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر کرج با تشکیل کمیسیون هنر و تصویب چندین طرح در زمینه هایی از جمله راه اندازی باغ کتاب، توسعه و تجهیز فرهنگسراها و احداث پلاتوها، اقداماتی با هدف توسعه هر چه بیشتر فرهنگ و هنر در این کلانشهر انجام داده است.
خستو در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش هنر و کتاب در زندگی اشاره و خاطر نشان کرد: فرهنگ نیاز به هزینه دارد، این فرهنگ سازی باید ایجاد شود که برای استفاده از تلاش های هنرمندان باید هزینه کنند تا از این طریق اقتصاد هنر رونق پیدا کند.
شهردار کرج نیز در این بازدید گفت: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی است تا مردم با تازه های دنیا کتاب هر چه بیشتر آشنا شده و بتوانند از این ظرفیت برای باز کردن دریچه ای تازه تر در زندگی خود بهره گیرند.
علی اصغر کمالی زاده به برنامه های شهرداری کرج برای حمایت از توسعه فرهنگ مطالعه اشاره و خاطر نشان کرد: شهرداری با تجهیز کتابخانه های خود به کتاب های روز که از چنین نمایشگاه هایی تهیه می شود، می تواند این فرصت را در اختیار ناشران و علاقمندان قرار دهد که از ظرفیت آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: همچنین بخشی از کتاب‌های خریداری شده از این نمایشگاه در قالب هدیه به مراکز فرهنگی کلانشهر کرج هدیده داده می‌شود .
شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به نیم درصد پرداخت عوارض شهرداری به کتابخانه ها اشاره و اظهار داشت: طی یک ماه آینده تمامی بدهی شهرداری به اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در این خصوص که در قالب تهاتر در حال انجام است پرداخت می شود.
کمالی زاده در ادامه با به راه اندازی باغ کتاب در کرج اشاره و گفت: مذاکراتی به همین منظور با دانشگاه خوارزمی برای تخصیص زمین که در صورت نهایی شدن باغ کتاب کرج در غرب این کلانشهر احداث می شود.
وی ادامه داد: 2 زمین دیگر نیز برای راه اندازی باغ کتاب در نظر گرفته شده که در صورت نهایی نشدن غرب کرج در این نقاط ایجاد می شود.
گفتنی است، درهای نمایشگاه کتاب البرز در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 11 صبح تا 21 بر روی علاقه مندان ‌به کتاب باز است.
مراسم‌نمادین یلدا در نهمین نمایشگاه کتاب البرز واقع در پارک ‌چمران _ باغ گلها با نقالی و شاهنامه خوانی هنرمندان البرزی برگزار خواهد شد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.