سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این لغو امتحانات بنا به تصیمیم وزارت آموزش و پرورش به خاطر ایجاد روحیه بانشاط برای دانش آموزان اعمال شده است.
وی بیان داشت: اداره کل آموزش و پرورش البرز به خاطر ایجاد روحیه با نشاط قبل از برگزاری امتحانات نوبت اول سال ، برنامه های شاد و متنوعی به مناسبت شب یلدا در مدارس استان اجرا کرد.
قاسمی گفت: یادگیری مطالب درسی و تربیتی توام با شادی و نشاط ماندگاری بیشتری در اذهان دانش آموزان دارد لذا باید به فضای مدارس و کلاس های درس به مناسبت های مختلف شادی ببخشیم.
وی بیان داشت: با پویایی و توانمندی های خاص امکان شاداب تر کردن فضای مدارس وجود دارد که از آن جمله می توان به آیین باستانی یلدا و عید نوروز ، جشن های دهه مبارک فجر ، ولادت ائمه (ع) ، هفته وحدت و ... اشاره کرد.
قاسمی با بیان اینکه دانش آموزان امروز دربسیاری مواقع با کتاب درسی و آزمون ها درگیر هستند و نیاز به شادابی و پویایی بیشتر دارند، خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان را به سوی مهارت آموزی و شناخت بیشتر نسبت به مسائل فرهنگی کشور سوق دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: برای تقویت مسائل فرهنگی و تربیتی در بین دانش آموزان باید بیشترین توجه به دوره ابتدایی باشد تا فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی در بین دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند، نهادینه شود.
وی از نشاط اجتماعی به عنوان یکی از مولفه های سلامت در جامعه یاد کرد و ادامه داد: به مناسبت پاسداشت سنت باستانی شب یلدا ، جشن قصه گویی و سفره یلدا در مدارس البرز برگزار و گسترده شد.
وی از شب یلدا به عنوان نماد یک گردهمایی خانوادگی برای دانش آموزان یاد کرد و یادآورشد:
خانواده ها می بایست از این فرصت برای کاهش استرس و اضطراب امتحانی دانش آموزان نهایت استفاده را ببرند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.