به گزارش ایرنا، مهدی حاجی قاسمی روز دوشنبه در سومین همایش حمل و نقل شهری که در باشگاه فرهنگی،ورزشی میلاد کرج برگزارشد،اظهارداشت:همواره مسئولان درادبیات گفتاری خود، موضوع شهر انسان محور و مدیریت پایدار حمل و نقل را تکرار می کنند اما این موضوع جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و ترافیک و مشکلات آن جزء دغدغه های مردم است
وی بیان داشت: اکنون دیدگاه شورای شهرکرج در حوزه حمل و نقل و ترافیک سلبی نیست و می بایست مردم را با فرهنگ آموزش آگاه کنیم.
حاجی قاسمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع سرعت گیرها گفت: طی یکسال گذشته این بحث مطرح شد و رویکرد ما این نیست به خاطر تعدادی متخلف همه مردم را مجازات کنیم.
این عضو شورا اظهارداشت: اعتقاد داریم برخورد، رفتار و تصمیم گیری ها بر مبنای علمی باشد.
وی ادامه داد:برای ایجاد و گسترش پیاده راه ها در بودجه سال 97 به آن توجه شده وخیابان رجایی شهر اولین مسیری است که تا 6 ماه آینده قطعه نخست آن به بهره برداری می رسد.
حاجی قاسمی گفت: در بودجه سال آینده نیز هوشمند سازی چراغ های راهنمایی دیده شده و بحث دوچرخه به عنوان مد حمل و نقلی مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج، گفت: برای رینگ دوچرخه سواری ماهان ردیف بودجه و اعتبار اختصاص یافته و تا آخر سال این رینگ فعال می شود.
این عضو شورا با اشاره به مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی، افزود: عمر ناوگان عمومی کلانشهر کرج بیشتراز 10 سال است و همین امر سبب شده تا مردم با مشکل آلودگی هوا و ترافیک دست به گریبان شوند.
وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی از رده خارج است که دراین وضعیت دولت باید شهرداری ها کمک کند.
حاجی قاسمی اظهارداشت: برای خرید 200 دستگاه اتوبوس مورد کرج سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با توجه به وضعیت شهرداری کرج تامین این اعتبار کار سختی است ولی عزم این است که حمل و نقل عمومی را توسعه بدهیم.
وی استفاده از ظرفیت های مینی بوس برای جابه جایی مسافر را تاثیر گذار دانست و گفت: اگر بخشی از مسافرت های درون شهری با مینی بوس انجام شود می تواند بخشی از مشکلات را رفع کرد.
حاجی قاسمی اشاره ای به خطوط تاکسیرانی کرج کرد وبیان داشت: خطوط تاکسیرانی در این کلانشهر مناسب نیست ووضعیت ایستگاه های تاکسی مشکلاتی را برای شهر به وجود آورده که چندین بار تذکر نیز داده شده است .
وی اظهارداشت: بیشترگلوگاه ها ی شهر ایستگاه های تاکسی است که طول صف ها مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده و اگر ایستگاه های تاکسی ساماندهی شود در قدم نخست 20 درصد مشکلات در حوزه حمل و نقل رفع می شود.
کلانشهر کرج 13 هزار دستگاه تاکسی و 450 دستگاه اتوبوس دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.