به گزارش ایرنا، سرهنگ حمد الله رحمتی پور روز دوشنبه در سومین همایش حمل و نقل شهری که در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزارشد،اظهارداشت: براساس آمار از ابتدای سال جاری 40 نفر بر اثر تصادف در کرج جان خود را از دست داده اند که 34 نفر آنان عابران پیاده بودند.
وی با اشاره به موضوع احداث پیاده راه برای بالا بردن ضریب سلامتی عابران،گفت: اجرای طرح پیاده راه
برای کاهش تصادفات، ترافیک و آلودگی هوای کرج ضروری است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و گفت:امروز در برخی کشورها مانند هنگ کنگ بیش از 90 درصد مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که باید این مقوله مورد توجه قرار گیرد.
** پروژه های حمل و نقل نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است
امیر حسین اسکندری مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل ونقل و ترافیک استانداری البرز اعلام کرد که اجرای پروژه های حمل و نقل شامل توسعه و اجرای خطوط قطار شهری ، بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیازمند همکاری و مشارکت تمام دستگاه های استان است.
وی در سومین همایش حمل و نقل شهری اظهارداشت:امیدواریم با همدلی، همراهی و بهره مندی از نظرات کارشناسان و اساتید در این موضوع به صورت فنی ورود کنیم.
اسکندری ادامه داد: کمبود اعتبارِی و سوء مدیریت در حوزه حمل و نقل وضعیت نامناسبی در استان به وجود آورده است.
وی گفت: اگر با این رویه پیش برویم با بحران مواجه می شویم و ضروری است همه امکانات را بسیج کنیم تا در آینده از تشدید شرایط فعلی پیشگیری شود.
وی با اشاره به ورود مدیریت شهری کرج به موضوع ترافیک، افزود: برنامه های خوبی انجام شده و ما در سطح مدیریت عالی استان به این موضوع آگاه هستیم.
این مسئول خاطر نشان کرد: تاکید بر این است که مسائل و مشکلات ترافیکی پیگیری و رصد شود تا در آینده نزدیک به پروژه های عمرانی در حوزه حمل و نقل و ترافیک مانند، قطارشهری، بزرگراه شمالی و ناوگان شهری شتاب بیشتری داده شود.
وی بکارگیری تجهیزات مانند دوربین های کنترل ترافیک را نیازهای استان دانست و اظهارداشت: می بایست هماهنگی های لازم در این بخش انجام شود تا از فرصت به نحو مطلوب استفاده و از دخالت نیروی انسانی جلوگیری شود.
در این همایش اعضای شورای اسلامی شهر، شهردارکرج، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، پلیس راه البرز حضور داشتند.
در این آیین از فعالان حوزه ترافیک تقدیر به عمل آمد.
7410/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.