به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهنده استان البرز که در کانون شهید فهمیده برگزارشد، اظهارداشت: مطالعه کردن موجب روحیه پرسشگری و جستجو گری در دانش آموزان می شود.
وی با اشاره به اینکه مدرسه کانون تحولات تربیتی است، تصریح کرد: مدیران و معلمان در مدارس باید اهل پژوهش باشند تا دانش آموزان در مسیر پژوهش حرکت کنند.
قاسمی خاطرنشان کرد: مدرسه ای بانشاط و پویا است که در آن مدیر، معلم ، دانش آموز و اولیا اهل مطالعه و پژوهش باشد.
وی یادآورشد: محتوای کتاب ها ی آموزشی نیزباید پژوهش محور باشد تا دانش آموزان از دوره ایتدایی با فلسفه پژوهش در رشد و تعالی جامعه آشنایی پیدا کنند.
قاسمی با بیان اینکه به دنبال راه اندازی پارک علم و فناوری دانش آموزی در البرز هستیم، اضافه کرد: این پارک با هدف جمع آوری و نگهداری آثار دانش آموزان پژوهشگر، دادن ایده به دانش آموزان علاقمند و الگو برداری از طرح های پژوهشی انجام شده ایجاد می شود.
وی ادامه داد: نظام آموزشی کشور باید به سمت پژوهش برود زیرا امروز آموزش و پرورش با پژوهش فاصله زیادی دارد.
وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است که ما باید به دنبال تربیت دانش آموزان در این حوزه مهم باشیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش هم در این آیین افزود: مبنای توسعه ملی کشور را توسعه علمی تشکیل می دهد.
حسین رحمانیان بیان داشت: دانش آموزان البرز 256 ایده پژوهشی در طول سال تحصیلی گذشته انجام داده اند.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش عامل پیشرفت جامعه است که در مدارس باید به عنوان یک اولویت به آن پرداخته شود.
وی اضافه کرد: پژوهش باوری را باید در جامعه گسترش دهیم تا هر سال شاهد رشد پژوهش در بین فعالان عرصه تعلیم و تربیت در جامعه باشیم.
وی تاکید کرد: دانش آموزان و معلمان البرزی امسال موفق به کسب رتبه های برتر پژوهشی در کشور شدند.
در این آیین از 100 دانش آموز برتر پژوهشی در مرحله استانی و کشوری تجلیل شد.
استان البرز460 هزار دانش آموز دارد.
2819/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.