سید حسین حسینی لواسانی روز شنبه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول تاریخ روند رو به رشد علم در دنیا و ایران ابتدا از دانشگاه های نسل اول با آموزش و سپس به دانشگاه های نسل دوم با پژوهش محوری رسید.
وی اظهار داشت: اکنون فعالیت دانشگاه های نسل سوم به کارآفرینی رسیده و در آینده نیز شاهد دانشگاه های اجتماعی یا موثر در جامعه خواهیم رسید.
حسینی لواسانی با بیان اینکه این روند در دانشگاه های سراسر کشور مسیر خود را پیدا کرده، گفت: همخوانی نداشتن سرعت فناوری با علم و پژوهش در کشور ارتباط بین مباث علمی پژوهشی و فناوری را دچار مشکل کرده است.
وی افزود: به طور مثال در لایه ها و مرزهای دانش کار پژوهشی کار می کنیم در صورتیکه فناوری ما در مباحثی که نیاز به کارآفرینی دارد بایستی به صورت پایه ای تر کار را جلو ببریم.
حسینی لواسانی اظهار داشت: به همین دلیل نیاز داریم که پژوهشگران خودمان را با مباحث ساده ی فناوری آشنا سازیم .
مدیر مرکز رشد دانشگاه خوارزمی ادامه داد: از گذشته فناوری در کشور ما به صورت یک خط تولیدی و کامل از خارج وارد می شده و برای توسعه آن نیز مجبور به دعوت متخصصین خارجی و دستگاه های خارجی بوده اند.
حسینی لواسانی ادامه داد: به همین دلیل در بسیاری مواقع بایستی ابتدا توسعه یک فناوری را داشته باشیم تا پژوهشگران شناخت کافی نسبت به مساله پیدا کنند.
وی در ادامه به فعالیت مرکز رشد دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت: این مرکز از سال گذشته در 2 مجموعه پردیس تهران و کرج با حدود 43 هسته ی فناور و شرکت توسط دانشجویان و اساتید فعال شده است.
حسینی لواسانی گفت: از زمان تشکیل این مرکز تاکنون به همت دانشجویان، ایده هایی تبدیل به یک نقشه ذهنی شد و تیم های دانشجویی شروع با اتخاذ روش هایی به سمت کسب و کار و کارآفرینی پیش رفته اند.
وی از جمله این دستاوردها را تولید پرینترهای سه بعدی، تصفیه آب، پنجره هوشمند، دستگاه های سنجش فیزیولوژی در تربیت بدنی، خط تولید پاستیل، خط تولید شکلات، تکثیر سلول های گیاهان نایاب و کمیاب وعنوان کرد.
پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از 24 تا 28 آذرماه در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی دایر است.
علاقه مندان می توانند از ساعت 9 تا 16 از این نمایشگاه بازدید کنند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.