دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردها و توانایی های پژوهشی بخش علم و صنعت استان راه اندازی شده است.
عبدالوهاب حقی افزود: دانشگاه خوارزمی مفتخر است در یکصدمین سال فعالیت خود به عنوان دانشگاهی بر پایه علم وتعهد میزبان مخترعان، مبدعان، صنعتگران، اساتید و مدیران حوزه های مختلف پژوهش در استان البرز باشد.
وی اظهار داشت: استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور مطرح است و برندهای بزرگی از کالاها و ابزارآلات تولیدی در کشور که نبض کشور هم هستند در این استان کوچک و کم سن البرز مستقر هستند.
وی به تفاوت عمده نمایشگاه پژوهش و فناوری در سال جاری با نمایشگاه های گذشته اشاره کرد و گفت: در استان البرز برندهای مطرحی از صنعتگران کشور مستقر هستند و این صنعتگران با حضور در نمایشگاه هفته پژوهش بخش کوچکی از خط تولید و ابزار آلات مستقر در واحدهای تولیدی خود و آزمایشگاهی خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه با برپایی 170 غرفه از بخش های مختلف علم، صنعت و آموزشی دایر شده، افزود: وسعت این نمایشگاه حدود چهار هزار مترمربع است و پنج هزار مترمربع نیز با زیرسازی برای پارکینگ اختصاص یافته تا مشکلاتی که در نمایشگاه های سال قبل برای تردد وجود داشت را شاهد نباشیم.
حقی از خانواده های البرزی خواست تا به منظورایجاد انگیزه برای فرزندانشان در حوزه صنعت، ایده پردازی و خلاقیت به صورت خانوادگی از این نمایشگاه بازدید کنند تا ضمن آشنایی با فضای دانشگاه خوارزمی با دستاوردهای 40 ساله نظام انقلاب اسلامی نیز آشنا شوند.
همراه با برگزاری پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز، سمینارهای علمی تخصصی آشنایی با جداگرهای لرزه ای و بالشتک های آلاستومری، میزگرد تخصصی چالش های صنعت و تجارت در حوزه بانکداری بین الملل برگزار می شود.
پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز دردانشگاه خوارزمی پردیس کرج از 24 تا 28 آذرماه برگزار می شود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.