مسعود مهرانی نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این مسابقات در چهار مرحله شامل آموزشگاهی ، مقدمه ای ، استانی و کشوری برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: رقابت های قرآنی دانش آموزان در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت های عترت شامل نهج البلاغه در سه مقطع تحصیلی در مدارس البرز با حضور داوران توانمند و با تجربه از امروز آغاز شد.
مهرانی نیا بیان داشت این مسابقات طی 2هفته برای80 هزار دانش آموز و فرهنگی استان البرز برگزار می شود.
وی عنوان کرد: در هفته بزرگذاشت قرآن ، عترت و نماز، برنامه های متنوعی با هدف ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نماز ،نشست های مهدویت و گفتمان های دینی و امام شناسی در مدارس ، کانون ها و مراکز دارالقرآن های استان نیز به اجرا در می آید.
«24 لغایت 30 آذر ماه به عنوان هفته قرآن ، عترت و نماز نامگذاری شده است.»
مهرانی نیا از برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی ، مدیحه سرایی و همخوانی توسط گروه های همخوان دارالقرآن ها به عنوان دیگر برنامه های مناسبتی این هفته در مدارس البرز یاد کرد.
وی اضافه کرد: در این هفته کارشناسان علوم دینی و حوزوی برای دانش آموزان در زمینه مرجع شناسی نیز مطالب لازم را بیان می کنند.
مهرانی نیا با اشاره به اینکه در همایشی از دانش آموزان ، فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآن ، عترت و نماز تجلیل به عمل می آید، ادامه داد: یکی از برنامه های مهم این هفته در البرز را برگزاری اجلاس نماز تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: برنامه های هفته بزرگداشت قرآن ، عترت و نماز طبق روز شمار اعلام شده از سوی وزارتخانه در یک هزار و 933 کد مدرسه البرز با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی اجرایی می شود.
وی تاکید کرد: سال گذشته 50 هزار دانش آموز و فرهنگی البرزی در مسابقات قرآن ، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردندکه در سطح کشوری موفق به کسب هشت رتبه برتر در رشته های مختلف شدند.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و حدود 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.