به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در جمع نمازاران این هفته کرج اظهارداشت: دشمنان اسلام در طول 40 سال گذشته هر چه در توانایی داشتند برای جدایی ملت ایران از اسلام و آرمان های انقلابی انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل (ره ) و رهبرمعظم انقلاب نیز همواره بر حفظ اسلام در جامعه تاکید داشته و دارند گفت: لازم است برای مقابله با تهاجم نرم دشمنان ضمن حفظ وحدت با بصیرت حرکت کنیم.
امام جمعه کرج بیان داشت: اسلام دارای نشانه هایی است که باید به آن نشانه ها توجه کرد تا از راه اصلی که یکتا پرستی است، منحرف نشد.
وی خاطرنشان کرد: اسلام یعنی تسلیم نشدن در برابر کفار و ابرقدرت ها و دفاع کردن از دین اسلام ومردم که در این راستا باید به توصیه های بزرگان گوش فرا داد تا آسیب نبینیم.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: تا زمانی که دشمن برای از بین بردن اسلام تلاش می کند ما نباید از مبارزه دست برداریم.
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشورباید همه نگاهمان به داخل باشد،اظهار داشت : رهبرمعظم انقلاب در روزهای اخیر نکات بسیار خوب و کلیدی را مطرح کردند که برای حل مشکلات باید به آن ها دقت و عمل کرد.
وی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین تعامل است اما با هر کشوری که از ایران به عنوان یک خطر نام می برند نباید رابطه برقرار کرد.
خطیب جمعه کرج در ادامه به رابطه فرانسه با آمریکا و انگلیس اشاره کرد و یادآورشد: امروزاقتصاد و سیاست این کشور به شدت آسیب دیده و در خیابان هایش آشوب است.
و ی بیان داشت: نباید در تعامل با کشورهایی که روزی به صدام مهمات می دادند تا با ایران بجنگد، اعتماد کرد.
وی اظهارداشت: دشمنان به دنبال شکستن خط مقاومت هستند لذا باید هوشیار باشیم.
خطیب نماز جمعه کرج در بخشی دیگری از سخنانش به ابعاد و برکات زکات پرداخت و افزود: دین اسلام به پرداخت زکات سفارش کرده و روایات زیادی نیز از ائمه (ع) در این زمینه وجود دارد.
حسینی همدانی تصریح کرد: زکات موجب رشد مادی و معنوی جامعه می شودو درابعاد مختلف مانند علم آموختن، نعمت نیکی کردن، سلامت روزه گرفتن، توانایی مالی بخشندگی ، مقام خدمت کردن به مردم، قدرت عف کردن، توانگری نیکی کردن، برتری موقعیت فروتنی و تواضع، شکر نعمت نمازخواندن، روزه گرفتن، دعا کردن ، زیبایی عفت و پاکدامنی آن را به جای آورد.
وی به 27 آذر ماه سالروز شهادت استاد مفتح اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام انسانی مجاهد بود که اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کرد.
آیت الله حسینی همدانی وحدت بین حوزه و دانشگاه را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور، تقویت وحدت بین این نهاد علمی و مذهبی ضروری است.
خطیب جمعه کرج به انتصاب استاندار جدید البرز اشاره کرد و گفت : امیدواریم با انتخاب استاندار با قدرت عقب ماندگی ها جبران شود.
وی عنوان کرد: اشتغال، بیکاری و حمایت از تولید از اولویت های استان البرز است که باید به کارهای مربوط به این بخش ها سرعت داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسگری (ع)
گفت: این امام بزرگوار در طول امامت خویش سختی ها و زندان های طولانی متحمل شدند.
امام جمعه کرج اظهار داشت: همه این سختی ها به این خاطر بود که مردم دوران غیب را ببیند و جامعه آماده سازی برای دوران غیبت امام دوازدهم شود.
وی بیان داشت: دوران امامت امام حسن عسگری (ع) فرصتی برای تبیین دوران غیبت بود و امروز همه مسلمانان باید برای ظهور حضرت مهدی (عج) تلاش کنیم.
امام جمعه کرج با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (س ) گفت: رفتن به زیارت حرم آن حضرت توصیه های زیادی شده است .
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.