سالار قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 2 طرح معلم پژوهنده از البرز نیز به مرحله کشوری بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده راه یافت.
وی خاطرنشان کرد: این طرح ها از بین 2 هزار و 338 اثر پژوهشی پس از ارزیابی داوران رتبه برتر را کسب کردند.
وی یادآور شد: پژوهش در کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت نقش تاثیرگذاری دارد که این مهم در سال های اخیر مورد توجه معلمان و حتی دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: افزایش سطح مشارکت معلمان و کیفیت طرح‌ها از جمله عوامل موفقیت برنامه معلم پژوهنده در بین معلمان را تشکیل می دهد.
وی بیان داشت: اجرای این برنامه به معلمان، کارشناسان و دست اندرکاران آموزش و پرورش کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌ های نوین و موثر برای آموزش و یادگیری در کلاس های درس گام های مهم و ارزنده ای بردارند.
وی تصمیم گیری، برنامه ریزی ، افزایش دقت و حساسیت بیشتر در کلاس درس را از دیگر دستاوردهای مهم برنامه معلم پژوهنده در عرصه تعلیم و تربیت برشمرد.
قاسمی یادآور شد: از بین 165 طرح اقدام پژوهی راه یافته به دبیرخانه بیستت و یکمین برنامه معلم پژوهنده البرز، 65 اثر برتر استانی شناخته شد.
وی گفت : پس از ارزیابی داوران 2 اثر پژوهشی از معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک و چهار کرج برتر شناخته شد و به دبیرخانه کشوری بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: اثر اقدام پژوهی زهرا رنجبر جمال آبادی از مدرسه ابتدایی شاهد جواد الائمه (ع) آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج با عنوان راهکارهایی برای کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموز به مرحله کشوری راه پیدا کرد.
وی ادامه داد: از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز بتول رضایی از مدرسه ابتدایی شاهد شهید سلطانی با عنوان راهکارهای اصلاح رفتار ناسالم تغذیه ای دانش آموزان در سبک زندگی اسلامی به مرحله کشوری بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده راه یافت.
معلمان پژوهنده استان البرز در سه سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در مرحله کشوری شده اند.
استان البرز حدود 25 هزار معلم دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.