سرهنگ رضا گودرزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش ها از محدوده سه راهی دیزین تا کندوان به صورت برف شدید بوده که ماموران راهداری با همکاری پلیس راه مسیر را پاکسازی و تردد صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: اکنون راه های استان البرز به غیر از محور شمشک - دیزین باز و تردد در آن جریان دارد.
گودرزی گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ در فصل سرما حتی در وضعیت جوی مناسب ضروری است و رانندگان خودروهای فاقد زنجیر چرخ در راه های استان البرز جریمه می شوند.
وی گفت: چنانچه خودرویی فاقد زنجیر چرخ باشد، از ادامه حرکت در مسیر کوهستانی جلوگیری خواهد شد.
گودرزی خاطرنشان کرد: برخی رانندگان نیز بدون اطمینان از سلامت زنجیر چرخ در موقع ضروری قصد استفاده دارند یا زنجیر دارای نقص بوده و قابل استفاده نمی باشد.
وی گفت: رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.
گودرزی افزود: همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است که باید مد نظر قرار دهند.
رئیس پلیس راه البرز خاطرنشان کرد: با توجه به بارش باران، احتمال سقوط کوه در مسیر های کوهستانی به ویژه جاده کرج- چالوس دور از انتظار نیست که پرهیز از سفرهای غیر ضروری در این مسیرها به رانندگان توصیه می شود.
گودرزی افزود: بیشترین مسیر احتمال سقوط سنگ در محدوده امام چشمه تا کندوان در جاده چالوس است که رانندگان دراین محدوده توقف نکنند.
وی یادآورشد: با توجه به مه آلود بودن هوای استان البرز می طلبد رانندگان در موقع رانندگی فاصله طولی را رعایت کنند تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری شود.
وی گفت: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است .
استان البرز دارای یک هزار و450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.
روزانه بیش از 220 هزار وسیله نقلیه درراه های استان البرز تردد می کنند.
2098/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.