مهدی مهرور شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در مناطق کوهپایه ای و رودخانه های فصلی و نیز به دلیل بارش برف و پی آمد آن لغزندگی در محورهای کوهستانی استان خواهد شد.
وی ادامه داد: مسیر جاده های کوهستانی به خصوص گردنه ها مه آلود پیش بینی می شود و به احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده ای این مناطق خواهد شد، بنابراین حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان ذیربط ضروری است.
وی افزود: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.
مهرور اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها ضروری است.
وی گفت: عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها ، مکانهای مرتفع و تپه ها ، زیر درختان ، سیم برق هوایی ، لوله ها ، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها از جمله نکات مورد تاکید در این زمینه است.
مهرور افزود: لایروبی قنوات ، رودخانه ها ، کانالها ، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.
وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ وی پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) ضرورت دارد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.