به گزارش ایرنا،مهدی مهرور روز چهارشنبه در دومین نشست کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای البرز افزود: هوای البرز امروز و فردا در حالت هشدار قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و گزارش اداره کل هواشناسی و محیط زیست استان و با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دومین جلسه کمیته اضطرار با حضور اعضا برگزار و بر مشارکت و همکاری تمام دستگاه های اجرایی به ویژه شهروندان به منظور کاهش آلودگی هوا تاکید شد.
مهرورگفت: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی دستگاه های ذیربط؛ وضعیت میزان آلودگی و کیفیت هوای استان رصد و مصوبات این نشست به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد.
وی خاطر نشان کرد: توجه به عدم استفاده از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و تک سرنشین در کنار رعایت شهروندان مهمترین اقدام در کاهش آلودگی هوا است که باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان استان قرار گیرد.
مهرور افزود: براین اساس ایجاد معابر ویژه برای تردد دوچرخه و ترغیب شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه ، بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، راه اندازی خطوط ویژه اتوبوسرانی از جمله مواردی است که از شهرداری های استان انتظار می رود مورد توجه قرار دهند.
جلوگیری از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی،عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی با توقیف و اعمال قانون، خودداری از تردد وسایل حمل و نقل دارای آلایندگی قابل رویت،تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به عنوان وظیفه خدمتی مشخص دارند از مصوبات نشست امروز کمیته اضطرار هوای البرز بود.
موافقت با درخواست مرخصی برای کلیه افراد دارای مشکل تنفسی و قلبی، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحداهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها و ترمینال های مسافربری و ارائه توصیه های خودمراقبتی برای گروه های حساس و عموم مردم در مواجهه با آلودگی هوا از اهم مصوبات این نشست بود.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.