مدیرکل مدیریت بحران البرز گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر، با توقف و اعمال قانون همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی و محیط‌زیست استان مبنی بر افزایش آلاینده‌های هوا در البرز، جلسه کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای استان به منظور اتخاذ تدابیر لازم برگزار شد.

مهرور در جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوای استان با تاکید بر ضرورت آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی، امدادی و مراکز و دستگاه‌های مرتبط افزود: این شرایط تا ظهر امروز چهارشنبه پایدار خواهد بود.

مهرور گفت: جلوگیری از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی، با توقف و اعمال قانون همراه است.

وی افزود: ضرورت دارد از انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود مانند ساخت‌و سازهای شهری، پروژه‌های عمرانی شهرداری جلوگیری شود.

این مسئول افزود: استقرار پایگاه‌های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده‌تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید صورت گیرد.

وی گفت: تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به عنوان وظیفه خدمتی آنها مشخص شده است (مانند راهنمایی و رانندگی و شهرداری) ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع ممنوع است.

وی با تاکید بر لزوم تطبیق ساعات کار حمل و نقل همگانی با ساعات کار اداری و مراکز آموزشی تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا افزود: به کارگیری حداکثر توان ناوگان حمل و نقل همگانی در جابه جایی مسافر (با لحاظ نمودن سلامت کامل خودرو های موجود) شرکت‌ها و سازمان‌های حمل و نقل همگانی (اتوبوسرانی، تاکسیرانی و شرکت‌های حمل و نقل تحت پوشش شهرداری‌ها ضرورت دارد.

مهرور در پایان گفت: وزارت ورزش و جوانان به نحوی اطلاع رسانی کند تا از فعالیت‌های ورزشی (اعم از انفرادی،‌ همگانی و باشگاهی) در محیط‌های باز جلوگیری شود.‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.