به گزارش ایرنا، محسن غفوریان روز دوشنبه در همایشی که به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان در مدرسه استثنایی زمردیان فردیس برگزار شد، افزود: حدود 149 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در کشور وجود دارد که تعداد 70 هزار نفر از این دانش اموزان در مدارس عمومی و عادی تحصیل می کنند.
وی اظهار داشت: برنامه آموزش و پرورش استثنایی کشور براین است که برای معلولان در نزدیک ترین مرکز آموزشی در محل سکونت آنان زمینه تحصیل فراهم کند.
غفوریان گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در تلاش است تا امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز دانش آموزان استثنایی را فراهم کند.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از سال 92 تاکنون دولت یک هزارو 240 میلیارد ریال به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اختصاص داده که رشد اعتبار خوبی داشته ایم.
** چهارهزاردانش آموز استثنایی در مدارس البرز تحصیل می کنند

مدیرکل مدارس آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: حدود چهارهزار دانش آموز با نیازهای ویژه داریم که در مدارس خاص و مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.
عباس کشاورز افزود: اکنون 18 مرکز رسیدگی به مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان استثنایی در البرز فعال است.
وی گفت: سال گذشته حدود چهار میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیزات تخصصی آموزشی و توان بخشی در اختیار مدارس استثنایی استان البرز قرار گرفت.
البرز دارای 17 مدرسه ویژه برای تحصیل دانش آموزان استثنایی است.
7413 / 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.