قربانعلی سولقانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ایمن سازی، بستن فنس و زیر سازی برای بازگشایی از دیگر اقداماتی است که با هدف استاندارد سازی تجهیزات و پیست اسکی دیزین صورت گرفته است.
وی گفت: روند استاندارد سازی و تعمیرات خطوط تله کابین شله و دره این پیست به پایان رسیده و منتظر صدور مجوز نهایی برای بهره برداری از مراجع ذیصلاح هستیم.
وی ادامه داد: خطوط بالابر این پیست تعمیر شد و کارشناسان فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران، شرایط پیست بین المللی دیزین را مطلوب ارزیابی کرده اند.
مدیر پیست بین المللی دیزین افزود: در صورت بازدید نهایی کارشناسان فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران و تائیدیه اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، پس از اولین بارش مناسب، پیست بین المللی دیزین بازگشایی می شود.
وی ادامه داد: امسال بارش برف در منطقه داشتیم، اما این میزان بارش برای زیر سازی پیست
دیزین کافی نبوده است که طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی بارش های دیگری در آذرماه خواهیم داشت.
وزیر ورزش و جوانان اواخر مهرماه امسال ضمن بررسی وضعیت پیست دیزین ، دستور لازم برای رفع نواقص فنی آن را صادر کرد.
مسعود سلطانی فر دراین بازدید دستور داد تا اسرع وقت نسبت به استاندارد سازی تجهیزات ، برطرف کردن مشکلات پیست و اصلاح و نوسازی آن اقدام شود.
رئیس فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران نیز در این بازدید گفت: برنامه های متعددی از سوی فدراسیون برای فصل سرما پیش بینی شده تا پیست بین المللی دیزین البرز میزبان رویدادهای مختلف شود.
سید عبدی افتخاری افزود: بازسازی و استاندارد سازی سه خط اساسی پیست بین المللی دیزین تا تکمیل آن با هدف اجرایی ساختن برنامه های فدراسیون در دی و بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
افتخاری گفت: دیگر کارهای پیست نیز به سرعت با هدف اصلاح آن ادامه خواهد داشت تا پیست بین المللی دیزین برای فصل سرما و اسکی، بدون دغدغه و با آرامش خاطر در اختیار مردم قرار گیرد.
پیست بین المللی دیزین به عنوان یکی از جاذبه های ورزشی تفریحی البرز، بزرگترین پیست ایران و خاورمیانه بوده و در فصل سرد و گرم سال میزبان رقابت های کشوری و بین المللی است.
این پیست واقع در70 کیلومتری شمال شرقی کرج دارای 3 تله کابین، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است که مجهزترین پیست ایران به شمار می رود.
ارتفاع این پیست بین 2 هزار و 650 تا سه هزار و 600 متر و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت ماه است، در پیست بین المللی دیزین 2 هتل، 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد.
با شروع فصل سرما و ریزش برف، هر ساله شاهد برگزاری مسابقات ملی و بین المللی به میزبانی این پیست هستیم که نشان از ظرفیت های بالای پیست بین المللی دیزین دارد .
دوچرخه سواری کوهستان، تیراندازی با کمان، کایت سواری، باغ گل و گونه‌های نادر گیاهان کوهستانی از دیگر جاذبه های این پیست بین المللی است.
همچنین اسکی روی چمن، نیمه دیگر بزرگترین پیست بین المللی خاورمیانه است که در صورت آشنا کردن هر چه بیشتر جوانان به ورزش اسکی روی چمن و ظرفیت های این پیست، می توان شاهد پرورش استعدادهای جدید بود.
بهترین زمان برای اسکی روی چمن در این پیست از 15 خرداد تا 15 شهریور است و اگر برف نبارد تا مهرماه هم امکان برگزاری مسابقات اسکی روی چمن در آن وجود دارد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.