مجید قدمی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج افزود: دولت تدبیر و امید روند حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسیر جدیدی قرار داد به گونه ای که بیشترین مشکلات این مجموعه برطرف و نیازها تامین شده است.
وی، توسعه پوشش تحصیلی به ویژه در بخش آموزش تلفیقی، افزایش بودجه، الکترونیکی شدن شیوه ارائه خدمات سنجش، تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان ، درمان، تامین هزینه های دارویی، جراحی خدمات توانبخشی، صمعک ، واکر، ویلچر و عینک به صورت بلاعوض از جمله این حمایت ها برشمرد.
قدمی گفت: حمایت های دولت موجب شد تا خانواده هایی که دارای فرزندان با نیازهای ویژه هستند برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس استثنایی کشور اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت مشکل سنوات ارفاقی فرهنگیان مدارس استثنایی را نیز با اختصاص 600 میلیارد ریال برطرف کرد و بودجه سازمان نیز نسبت به گذشته رشد چشمگیری پیدا کرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه یک هزارو570 مدرسه استثنایی در کشور فعال است، ادامه داد: 23 هزار نیروی انسانی در این مدارس به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات رسانی می کنند.
وی اضافه کرد: در حالی که کل مراکز خدمات دهی درمانی به این دانش آموزان تا پایان دولت دهم 196 مرکز بود اما اکنون به 550 مرکز افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: در مدارس استثنایی کشور 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه تحصیل می کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.