به گزارش ایرنا، عباس زمانیان روز یکشنبه در نشست کارشناسان امور فرهنگی آموزش و پرورش البرز در کانون فرهنگی تربیتی رضوان کرج ، هدف اصلی از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری را ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی، پر کردن اوقات فراغت، شکوفایی استعدادها و مهارت آموزی در دانش آموزان ذکر کرد.
وی اظهارداشت: این مسابقات دانش آموزان را به سوی رفتارهای درست ، مدیریت زمان ، نوآوری ، مسئولیت پذیری ، مهارت آموزی بر اساس سلائق فردی ، رقابت سالم ، مطالعه کردن ، قدرت تصمیم گیری درست ، استفاده بهینه از امکانات و احترام به بزرگترها در کنار تفکر کردن و انتخاب دوست خوب سوق می دهد.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقات دانش آموزان همه پایه های تحصیلی می توانند شرکت کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با برگزاری این مسابقات به دنبال هدایت دانش آموزان به سوی خوبی ها و ارزش های اسلامی است.
وی یادآورشد: در سند تحول بنیادین نگاه عمیقی به برگزاری مسابقات فرهنگی هنری شده زیرا به لحاظ معنوی و علمی برای آینده دانش آموزان بسیار کارساز است.
زمانیان تصریح کرد: دانش آموزان با شرکت در مسابقات فرهنگی ضمن شکوفا کردن استعدادها ، توانمندی های خود را با سایر هنرمندان از نظر کیفی می سنجند و تلاش می کنند تا نقاط ضعف برطرف شود.
وی گفت:این مسابقات در قالب پرسش مهر رئیس جمهوری ، رشته های ادبی و پژوهشی ،هنرهای دستی و تجسمی ، آوایی ، نمایشی و فیلم کوتاه ، رسانه و فضای مجازی برای دانش آموزان در مدارس آغاز شده است.
وی همچنین بر تشکیل ستادهای چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حماسه 9 دی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با رویکرد انقلاب اسلامی و حمایت از کالای ایرانی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.
مهدی بشری کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در زمینه فعالیت های فرهنگی هنری در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: مسابقات فرهنگی و هنری که هرساله برای دانش آموزان در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای ، استانی و کشوری برگزار می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی تصریح کرد: دانش آموزان برای شرکت در این مسابقات که تا 30 آذر ماه 97 فرصت دارند به سایت سامانه همگام مراجعه کنند و در رشته دلخواهشان نام نویسی کنند.
بشری یادآورشد: مدیران مدارس نیز با وارد کردن کد مدرسه و مشخصات دانش آموزان می توانند نسبت به نام نویسی دانش آموزان در سامانه همگام اقدام کنند.
وی عنوان کرد: تلاش می کنیم تا مسابقات فرهنگی و هنری با شور و نشاط خاصی در البرز برگزار شود زیرا باور داریم این مسابقات بستری برای کار کردن تخصصی دانش آموزان در رشته های مختلف است تا آنها در کنار علم آموزی به یک مهارت حرفه ای نیز مجهز شوند.
وی ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ مطاله در کانون خانواده و عادت کودکان به مطالعه ، برای اولین بار مسابقه کتابخوانی، طراحی و نقاشی در دوره دوم ابتدایی در مسابقات فرهنگی و هنری استان البرز گنجانده شد.
بشری گفت: در حال برنامه ریزی برای داوری این دوره از مسابقات فرهنگی و هنری در سطح نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز هستیم.
وی یادآورشد: آثار منتخب دانش آموزان البرزی در این دوره از مسابقات در قالب لوح فشرده به اداره فرهنگی هنری استان تحویل داده شود.
در این نشست کارشناسان فعال درحوزه فرهنگی و هنری دیدگاه های خود را در زمینه چگونگی برگزاری مسابقات این دوره بیان کردند.
در این نشست چگونگی روند ثبت نام دانش آموزان در سامانه همگام نیز آموزش داده شد.
دانش آموزان و فرهنگیان البرز در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه های برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر ریاست جمهوری شدند.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.