به گزارش ایرنا، محمد محمدی فر روز چهارشنبه در همایش شکوه هجرت که توسط بسیج سازندگی استان البرز در کانون شهید سبحانی سپاه استان برگزار شد، افزود: ماموریت اصلی کمیته امداد کارآفرینی اجتماعی است که اگر بتواند کارآفرینی را برای جامعه تحت پوشش خود با پیوست فرهنگی اجتماعی ساماندهی کند آن زمان است که در مسیر موفقیت قدم برداشته است.
وی اظهار داشت: اکنون بیش از 600 نفر از مجریان طرح های اشتغال در این همایش که برای انتقال دانش و افزایش مهارت های کسب و کار آنان برگزار شده، حضور دارند تا تضمین بهتری در جهت توفیق در مشاغلشان ایجاد شود.
وی گفت: زنان سرپرست خانوار همزمان هم نقش سرپرسرستی خانوار و مادری و هم نقش اجتماعی را ایفا می کنند و عنوان دقیق آن ها قهرمانان همت و تلاش است که تسلیم بحران محرومیت نشدند.
محمدی فر ادامه داد: این زنان نشان دادند با استقامت و تدبیر بر عنصر محرومیت می توان غلبه کرد و می توان کارآفرین بود و اقتصاد خانواده را مدیریت کرد.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از فروردین تا پایان آبان ماه موفق شده بالغ
بر 800 میلیارد ریال از منابع خود و منابع اشتغال روستایی تبصره 16 را در خدمت جوامع هدف قرار دهد و زمینه را برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت فراهم کند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: در قالب مرکز نیکوکاری سپاه امام حسن (ع) اقدامات خوبی در استان بر اثر این هم افزایی در حال شکل گیری است که بازسازی 150 منزل روستایی، تهیه جهیزیه و سایر خدمات اجتماعی از جمله این اقدامات هماهنگ است.
در ادامه این همایش، کارگاه آموزش کارآفرینی و اشتغالزایی صندوق های قرض الحسنه مردم یار توسط اساتیدی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.