به گزارش ایرنا، تقی رضایی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان البرز افزود: با هدف پیاده سازی برنامه های تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه ای منعقد شد که بر مبنای آن برای هر استان بودجه ای از محل تبصره 18
در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در البرز خاطر نشان کرد: این برنامه در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد تهیه شده و برای سایر شهرستان های استان نیزانجام خواهد شد.
رضایی گفت: برای پیاده سازی برنامه های ملی بازآفرینی شهری در شهرستانی مانند ساوجبلاغ با وجود مشکلات مالی، 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات شهرستانی و استانی نیازمند تزریق اعتبارات ملی به شهرستان های استان هستیم چرا که برنامه های ستاد بازآفرینی در البرز باید به صورت جدی عملیاتی شود.
مدیر کل راه و شهرسازی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت 520 واحد مسکونی در تپه اسلام آباد کرج اشاره کرد و گفت: مراحل دریافت جواز ساخت این واحد ها و جذب مشاور با هدف ساماندهی و احیای بافت های فرسوده این منطقه در حال انجام و پیگیری است.
فرماندار اشتهارد نیز در این نشست بیان داشت: با توجه به لرزشی که در این شهرستان طی روزهای گذشته داشته ایم، نیاز است که در حوزه بازآفرینی و مرمت بافت های فرسوده در اشتهارد اقدامات جدی صورت گیرد.
محمد کردی افزود: به همین منظور 30 میلیارد ریال به اداره آموزش و پرورش اشتهارد برای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی که در 80 هکتار بافت فرسوده این شهر قرار دارد، ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه 800 میلیون ریال برای تهیه طرح اقدام مشترک این شهرستان در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: از 800 هکتار بافت شهری اشتهارد ، 85 هکتار آن جزء نقاطی است که نیاز به بازآفرینی دارد.
کردی گفت: اشتهارد از مناطق زلزله خیز کشوراست به گونه ای که طی چند روز گذشته 2 زلزله خفیف در این شهرستان ثبت شد.
فرماندار ساوجبلاغ نیز اظهار داشت: برای بهسازی معابر و رسیدگی به بافت های فرسوده شهری این شهرستان در مناطقی چون گلسار، هشتگرد و چهارباغ 10 میلیارد و 880 میلیون ریال تخصیص یافته است.
ابوالقاسم پالیزگیرافزود: با هدف پیشبرد برنامه اقدام مشترک در این شهرستان، میزان اعتبارات ستاد بازآفرینی درساوجبلاغ را مشخص تا پروژه ها را در حوزه بازآفرینی این شهرستان بتوانیم عملیاتی کنیم.
فرماندار نظرآباد نیز در این نشست گفت: برای بافت قدیم این شهرستان و شهرک سید جمال الدین، راه اندازی سرای محلات در نظر گرفته شده است.
محمد رضا فلاح نژاد افزود: همچنین با هدف تشویق مردم ساکن در بافت های فرسوده شهری نظرآباد، تسهیلات پنج درصدی بازسازی منازل پیش بینی کرده ایم .
وی اضافه کرد: همچنین توسط شهرداری نظرآباد 10 میلیارد ریال در 2 منطقه بافت قدم و شهرک سید جمال الدین تخصیص داده شده و دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان نیز برای بازآفرینی بافت های فرسوده 20 میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشته اند.
فلاح نژاد گفت: تخصیص قیر رایگان برای روکش آسفالت در محلاتی که زیر سازی معابر انجام شده اما بهسازی آنها به صورت کامل عملیاتی نشده از دیگر برنامه هایی است که در شهرستان در حال پیگیری هستیم.
استان البرز حدود 2 هزار هکتار بافت فرسوده مسکونی دارد.
این استان روی 400 کیلومتر گسل واقع شده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.