محمد محمدی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مبلغ 750 مددجوی نوعروس را به خانه بخت فرستاد که 12 درصد از مجموع صدقات پرداختی مردم البرز در قالب کمک‌هزینه جهیزیه صرف شده است.
وی ادامه داد: با هدف رفع نیازهای متنوع خانوارهای تحت حمایت، صدقات دریافتی از مردم برای کمک به تأمین هزینه‌های مسکن، درمان، جهیزیه، وام کارگشایی، معیشت، تحصیل دانشجویان و دانش آموزان سهم‌بندی می‌شود.
محمدی فرد گفت: تأمین هزینه جهیزیه ازجمله دغدغه‌های اساسی خانوارهای مددجو است وافزون بر کمک‌های حامیان طرح اکرام ایتام و مراکز نیکوکاری به برخی از نوعروسان نیازمند، کمک نقدی این نهاد برای تأمین هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت 50 میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: برای نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت کمیته امداد نیز کمک های کمیته امداد 20 میلیون ریال است که با توجه به هزینه‌های گران اقلام جهیزیه، نیازمند همراهی بیشتری از سوی خیّران در این زمینه هستیم.
مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اقدامات این نهاد به‌منظور آمادگی نوعروسان برای آغاز زندگی مشترک گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای قبل از ازدواج و آموزش‌های کوتاه‌مدت درزمینه اخلاق خانواده، بهداشت و احکام دینی به نوعروسان تحت حمایت ازجمله برنامه‌های کمیته امداد است.
حدود 35 هزار نفر از حمایت های مالی کمیته امداد البرز بهره مند هستند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.