مهرور با اشاره به شدت بالای آلاینده ها در هوای البرز و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد، گفت: مهدهای کودک البرز در روز پنجشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شود.

به گزارش ایلنا مهدی مهرور در جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان اظهار داشت: در این راستا مصوب شد کنترل مضاعف محدویت‌های نوعی و زمانی تعیین شده برای خودروها و موتور سیکلت‌ها در محدوده ترافیکی مصوب یا کل محدوده شهر با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، اداره کل دفتر فنی استانداری صورت گیرد.

وی افزود: از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمائی و رانندگی با توقف اعمال قانون جلوگیری می‌شود.

مهرور گفت: در این راستا همچنین شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تردد وسایل حمل‌ونقل که آلایندگی قابل رویت دارند از محل توقفگاه و پایانه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری خودداری کنند.

وی افزود: گشت انتظامی، گشت اتوبوسرانی و تاکسیرانی، موسسات تاکسی سرویس، خودروهای فوریت‌های پزشکی و پزشکان، جانبازان و بیماران خاص، خودروهای امداد و خودروهای حمل زباله شهرداری ها از محدودیت های اعمال شده در این شرایط مستثنی می باشند.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد: پایگاه‌های سیار اورژانس و هلال‌احمر با جانمایی مناطق آلوده‌تر و پرترددتر به‌منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

مهرور گفت: در این جلسه مصوب شد دستگاه‌های اجرایی تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به‌عنوان وظیفه خدمتی آنها مشخص شده را تهیه کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با در خواست مرخصی برای تمام افراد دارای مشکل تنفسی و قلبی موافقت کنند. اداره کل صنعت معدن تجارت برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا هماهنگی های لازم را انجام دهد. همچنین استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع ممنوع میباشد. ناوگان حمل‌ونقل همگانی در جابه‌جایی مسافر حاکثر توان خود را به کار گیرد. 

مهرور گفت: به‌منظور پیشگیری از آلودگی هوا مقرر شد مرکز صدا‌وسیمای استان ضمن تهیه برنامه‌های آموزشی برای ارتقاء فرهنگ ایجاد هوای پاک نسبت به اطلاع‌رسانی درباره طرح محدوده ترافیک شهر کرج(زوج و فرد) که مقرر شد پلیس راهور اعمال کند. والدینی که کودکان مهدکودکی داران می‌توانند از مرخصی استفاده کنند و مدیران مرتبط همکاری لازم را به‌عمل آورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.