سید مجید موسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت 9 واحد از این صنایع موفق به دریافت مجوزپروانه بهره برداری شده اند.
وی اظهار داشت: سال گذشته پنج واحد صنایع تبدیلی البرز از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی موفق به اخذ 170 میلیارد ریال شدند و از محل اقتصاد مقاومتی نیز هفت واحد دیگر 97 میلیارد ریال وام دریافت کردند.
موسوی ادامه داد: امسال نیز از محل تسهیلات اشتغال فراگیر 26 واحد به معاونت برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی و از این تعداد تا کنون سه واحد به مبلغ 63 میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند.
وی گفت: علاوه بر این از محل طرح های اقتصاد مقاومتی نیز تا کنون یک واحد به مبلغ 40 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.
موسوی افزود: بیشترین فعالیت واحد های زیر جهاد کشاورزی البرز در زمینه بسته بندی و فرآوری حبوبات، غلات و خشکبار، انجماد، بسته بندی و فرآوری محصولات گوشتی و محصولات لبنی فعالیت می کنند.
وی در خصوص نیازها و اولویت های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان البرز اظهار داشت: راه اندازی واحدهای تبدیل ضایعات، فرآوری، قطعه بندی ، بسته بندی و انجماد گوشت قرمز و مرغ ، فرآوری وبسته بندی تخم مرغ، غذاهای آماده ونیمه آماده، تولید انواع نوشیدنی بر پایه گیاهان وعرقیات، درجه بندی، بسته بندی و فرآوری میوه و سبزی به ویژه محصولات خشک شده از جمله واحدهای مورد نیاز در این استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: همچنین این استان به واحدهایی همچون سردخانه کنترل اتمسفریک C.A و زیر صفر، بسته بندی خشکبار و آجیل، درجه بندی و بسته بندی گل و گیاه، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی، تولید و بسته بندی انواع روغن های خوراکی، فرآوری و بسته بندی انواع غلات، غذای حیوانات خانگی، انبار سرد محصولات کشاورزی ، بسته بندی محصولات کشاورزی ، تولید محصولات آردی و تولید کودهای زیستی ( بیولوژیک ) نیز نیازمند است.
وی گفت: تولید کود های آلی، طرح های صنایع تبدیلی در مناطق ویژه اقتصادی با تاکید بر صادرات ( در صورت فعال بودن منطقه ویژه)، طرح های صنایع تبدیلی در شهرستان هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، توسعه و تکمیل زنجیره های تولید صنعت طیور با هماهنگی کارگروه زنجیره مذکور از دیگر اولویت های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان می باشد.
وی افزود: هم اکنون واحدهایی در زمینه فرآوری و بسته بندی گوشت، IQF (انجماد سریع) در زمینه فرآوری و بسته بندی سبزی و میوه تولید کود های آلی، فرآوری غلات و ذرت، تولید انواع ترکیبات و افزودنی های مواد غذایی در استان فعال هستند اما نیاز استان بیش از مقدار ظرفیت های ایجادی است.
در زمان حاضر 70 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی استان البرز وجوددارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.