در نشستی با حضور شهردار کرج مشکلات پیش روی پروژه قطار شهری بررسی شد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر کمالی‌زاده در نشستی که با حضور رئیس سازمان قطار شهری کرج برگزار شد، افزود: احداث خط ۲ مترو کرج به طول ۲۷ کیلومتر به عنوان اولویت دارترین خط در پر ترددترین مناطق کرج در سال ۸۲ مورد تصویب قرار گرفت.

شهردار کرج با بیان اینکه مابقی خطوط سال ۸۶ در چارچوب طرح تفصیلی به تصویب رسید، افزود: طول مجموعه شبکه خطوط ۶ گانه مصوب قطار شهری کرج بالغ بر ۱۰۲ کیلومتر است.

وی تصریح کرد: طبق گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج میزان بدهی به پیمانکار این طرح رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است که می توان با تهاتر بخش عمده ای از مشکلات مالی را برطرف کرد.

به گفته شهردار کرج با تامین به موقع منابع مالی مورد نیاز، شاهد بهبود ضرب آهنگ‌ پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرج خواهیم بود.

کمالی زاده راه اندازی هر چه سریع تر پروژه قطار شهری کرج را خواست به حق شهروندان دانست و گفت: رضایت حداکثری شهروندان در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی با به بهره برداری از قطار شهری کرج حاصل می شود چرا که زمینه تردد و جابجایی مسافران با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی گفت: انجام مراحل کاری و فروش ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که با نظر وزارت کشور به ۲۵۰ میلیارد تومان تقلیل یافت، تصویب تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری کرج به پروژه توسط شورای شهر که تا کنون از این محل بودجه ای به پروژه تخصیص پیدا نکرده است، انجام مقدمات واگذاری حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تهاتر املاک، انجام مقدمات فاینانس از طریق شرکت سیتیک چین، ایجاد مجتمع های ایستگاهی و پیگیری تخصیص ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهور از جمله اقدامات مورد نیاز به منظور تامین منابع مالی این طرح محسوب می شود.

لازم به توضیح است؛ بازبینی و ارسال لایحه ترمیم مبلغ پیمان به شورای عالی فنی، ابلاغ لایحه ترمیم مبلغ پیمان از سوی شورای عالی فنی، پیگیری فاینانس، پیگیری تامین واگن از طریق وزارت خانه ذیربط و پیگیری تعیین سهم شهر کرج از پروژه های کشور؛ خلاصه اقدامات انجام شده جهت راه اندازی مجدد پروژه از آبان ۹۶ به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.