به گزارش ایرنا، عزیزالله شهبازی روز سه شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری و نمایشگاه دائمی دستاوردهای علمی و پژوهشی شرکت های فناور البرز افزود: در حوزه اشتغالزایی، شرکت های فناور با تدبیر دولت، رئیس جمهوری و فرمان رهبری از صندوق توسعه ملی برای افرادی که از این طریق ایجاد اشتغال می کنند خدمات ویژه ای در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال از 124 شرکت که پارک علم و فناوری البرز ثبت شده اند و تعدادی به مرحله تولید رسیده و حدود 800 نفر به اشتغال دست یافته اند.
شهبازی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای هر نفر به حدود یک میلیارد و 500میلیون ریال سرمایه نیاز دارد، گفت: شرکت های دانش بنیان با 100 میلیون ریال یک شغل پایدار ایجاد می کنند.
سرپرست استانداری البرز تاکید کرد: دستاوردهایی که درحوزه علم و فناوری البرز وجود دارد افتخار آفرین است وباید به این حوزه توجه بیشتری داشت.
شهبازی گفت: جوانان کشور در بخش های مختلف به ویژه دراین شرایط که دشمنان از هر حربه ای برای ضربه به نظام اسلامی استفاده می کنند تمام تلاش خود را برای اعتلای میهن اسلامی به کار بسته اند.
وی افزود: درمراکز پارک علم و فناوری جوانان زیادی برای سربلندی و بی نیازی کشور در حال تلاش هستند.
سرپرست استانداری البرز اضافه کرد: با توجه به دستاوردهای علمی و فنی موجود در این نمایشگاه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، به وضوح مشهود است.
وی با بیان اینکه البرز قطب علم و فناوری کشور است، گفت: این نوع مراکز تحقیقاتی و فناوری ظرفیت عظیمی در البرز است و جوانان دلسوز و شایسته ای را شاهد هستیم که در بخش خصوصی و با کمترین کمک گرفتن از تسهیلات دولتی در حال انجام وظایف خود هستند و ابتکارات خود را به منصه ظهور می گذارند.
شهبازی افزود: اکنون این نمایشگاه شرایطی را فراهم کرده که مردم و به خصوص دانش آموزان از استان های همجوار برای بازدید از دستاوردهای علمی و فناوری البرز با هدف گردشگری صنعتی در این مجموعه حضور می یابند.
حدود 40 شرکت دانش‌بنیان و فناور خصوصی، تعدادی از موسسات و پژوهشکده‌های تحقیقاتی دستاوردهای خود را در پارک علم و فناوری البرز به نمایش گذاشته اند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.