سرپرست استانداری البرز با اشاره به اینکه زمین مناسب برای ایجاد کتابخانه مرکزی پیش بینی شده، گفت: امید است با تعامل ویژه مجموعه استان بزودی عملیات ایجاد کتابخانه مرکزی البرز اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، عزیزالله شهبازی امروز در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان البرز با اشاره به اینکه سخنرانی در جمعی که لذت کتاب و کتابخوانی را چشیده اند، سخت ولی شیرین است، افزود: نمایندگان محبوب و تاثیرگذار البرز در مجلس شورای اسلامی نکات ارزنده ای را در خصوص کتاب بیان کردند.

وی با بیان خاطره ای ادامه داد: دهه 60 در شهری کوچک ولی نخبه پرور که دارای یک کتابخانه مرکزی بود، زندگی می کردیم و به دلیل استقبال زیاد مردم، باید مدت ها در نوبتی برای دریافت و مطالعه کتاب قرار می گرفتیم.

شهبازی گفت: در دهه 70 در همان شهر، علاوه بر کتابخانه مرکزی چندین کتابخانه نیز ایجاد شد ولی جای تاسف دارد که صندلی های خالی کتابخانه ها حاکی از عدم توجه مردم است.

وی با بیان اینکه عشق به کتاب پایان ندارد، افزود: ما بعنوان مسئولان و متولیان شهر و استان باید شرایط را برای ترویج و رشد کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم.

سرپرست استانداری البرز اضافه کرد: وضعیت استان البرز در حوزه کتاب و کتابخوانی، بر اساس داده هایی که مورد مطالعه قرار گرفت به نسبت کشور بهتر است.

وی گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته در البرز اقدامات خوبی در حوزه کتابخوانی صورت گرفته و در این راستا هم افزایی قابل توجهی وجود دارد.

شهبازی به حصر خانگی کتاب ها اشاره کرد و افزود: از رسانه ملی انتظار می رود که با همراهی بیشتر در خصوص ترویج فرهنگ اهدای کتاب های غیر قابل استفاده در خانه ها به کتابخانه های عمومی، اطلاع رسانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی کتابخانه سیار نیز اقدام ارزشمندی بود که در البرز شکل گرفته و باید تمهیدات لازم برای تقویت این امر اندیشیده شود.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.