به گزارش ایرنا، سردارسید یوسف مولایی روز دوشنبه در آستانه هفته بسیج در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و هفته بسیج، افزود: بسیج فارغ از هر گونه جناح بندی، مذهب، نگاه های سیاسی و هر گونه سلیقه ای عمل می کند.
وی اظهار داشت: این نهاد همیشه آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا» را عملیاتی و به منصه ظهور می رساند و همین وحدت موجب شد تا در دوران دفاع مقدس همه قشرها به خوبی ایفای نقش کنند.
مولایی گفت: بسیج تمام اقشار را در کنار هم قرار داد و وحدت را عینیت بخشید و به همین دلیل است که رابطه معناداری بین هفته وحدت و هفته بسیج وجود دارد.
فرمانده سپاه استان البرز به روزشمار هفته بسیج اشاره کرد و افزود: نخستین روز این هفته از فردا ، 29 آبان ماه آغاز می شود به نام «بسیج و مسجد محوری» نامگذاری شده است.
وی به اجرای طرح رجعت در مساجد که از سال گذشته آغاز شده ، اشاره کرد و ادامه داد: ما اعتقاد داریم که خاستگاه بسیج، مسجد است و بسیج در مسجد پرورش یافته و به بلوغ رسیده و اکنون هم باید در مسجد باقی بماند.
مولایی گفت: درنخستین روز از هفته بسیج برگزاری نشست های صمیمی بین تمام ارکان این نهاد در مساجد برگزار می شود.
وی همچنین به طرح محله مهربانی در مساجد اشاره کرد و بیان داشت: ما اعتقاد داریم که تمام خدمات اجتماعی باید در مساجد انجام شود و به همین دلیل در قالب طرح محله مهربانی خدماتی همچون پزشکی، حقوقی، فرهنگی، سازندگی و... را ارائه می دهیم.
فرمانده سپاه البرز، عنوان دومین روز هفته بسیج را «اقتصاد مقاومتی و خدمات رسانی» ذکر کرد و افزود: رویکرد امسال سپاه به سمت خدمات رسانی در جامعه در تمام حوزه ها همچون عمرانی، خدماتی، اقتصاد خانگی و... رفته است به طوریکه نمونه خدمات رسانی گروه های جهادی در دومین رزمایش محمد رسول الله (ص) در استان به منصه ظهور گذاشته شد.
مولایی همچنین به طرح کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این طرح خدمات رسانی در نقاط حاشیه نشین و کم برخوردار اجرا می شود.
وی بیان داشت: اجرای میز خدمت در مساجد و دستگاه های اجرایی از دیگر برنامه های دومین روز از هفته بسیج به شمار می رود.
مولایی عنوان سومین روز از هفته بسیج را «اقتدار دفاعی و امنیتی» برشمرد و گفت: یکی از ابعاد بسیج توسعه و تکمیل زنجیره دفاعی و امنیتی کشور است و کار بسیج در این حوزه ارزش بالایی دارد.
وی اضافه کرد: بسیج به طور عملیاتی خدمات اجتماعی خود را در حوزه امنیتی برده است که یکی از این خدمات طرح «گشت محله» است به طوریکه با گشت های شبانه نیروهای بسیجی تا حد زیادی امنیت به محلات برگشته است.
وی گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا را از دیگر عناوین سومین روز از هفته بسیج ذکر کرد و گفت: چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان «معنویت و انتظار» نامگذاری شده زیرا بسیج بدون معنویت و تکیه نمی تواند زنده بماند وزندگی کند و سلاح بسیج معنویت است.
فرمانده سپاه البرز ادامه داد: سوم آذر همزمان با پنجمین روز از هفته بسیج «جهاد کبیر و استکبار ستیزی» نامگذاری شده که همان عدم پذیرش و حاکمیت کفر و نفاق است و در این روز اجتماعات مردمی و کمپین حمایت از مردم یمن در نقاط مختلف استان راه اندازی می شود.
وی افزود: ششمین روز از هفته بسیج «جهاد روشنگری و تبیین»نامگذاری شده و در این روز دستاورهای 40 ساله انقلاب و بسیج تبیین می شود.
مولایی با اشاره به اینکه آخرین روز از هفته بسیج «بسیج و 40 سال افتخار» ناگذاری شده، اظهار داشت: در این حضور بسیج در تمام عرصه ها به درستی تبیین می شود زیرا تفکر بسیج قابل توسعه و تعمیم است.
هر ساله از 29 آبان تا 5 آذر ماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.