حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سمینار به منظور دلجویی از کشاورزان آسیب دیده از سرمازدگی فروردین ماه امسال و همچنین تشویق کشاورزانی است که زکات واجب خود را پرداخت نمی کنند.
وی با بیان اینکه این سمینار به صورت مشترک بین جهاد کشاورزی البرز و کمیته امداد استان برگزار می شود، اظهار داشت: بیشتر زکات پرداختی در استان البرز به صورت مستحبی و از سوی خیرین پرداخت می شود در حالیکه زکات به 9 محصول همچون گندم، جو، خرما، کشمش، شتر، گاو، گوسفند، طلا و نقره مسکوک تعلق می گیرد.
وی گفت: این سمینار با حضور آیت الله تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، مسئولین حوزه های نمایندگی ولی فقیه در 7 سازمان کشوری و استانی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و مدیران زکات 4 استان و باغداران و دامدارن عمده استان و با مشارکت و حمایت موثر مدیران کمیته امداد استان البرز برگزار خواهد شد.
ارجمند اضافه کرد: اگر چه استان البرز به لحاظ سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان بسیار کوچکی است ولی ظرفیت های منحصر به فردی مانند وجود 13 موسسه تحقیقاتی زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان البرز این استان را به یک استان شاخص در تولید برخی از محصولات کشاورزی و دامی مبّدل کرده است تا حدی که مثلا در میزان برداشت گندم در سطح، دارای رکورد کشوری هستیم.
وی گفت: از سوی دیگر زکات یکی از فرایض دینی اسلام است که شیعه و سنی در مورد وجوب آن اتفاق نظر دارند، سعی ما براین است که از تجربه دیگر استان ها و 15 کشورمسلمانی که تشکیلات قانونی برای جمع آوری زکات دارند استفاده کنیم.
در این همایش یکروزه از موئدیان برتر زکات استان توسط اداره کل کمیته امداد تقدیر به عمل خواهد آمد.
زکات کشور به 4 منطقه تقسیم می شود که البرز به عنوان مسئول دومین منطقه کشور شامل استان های تهران، قم، مرکزی، قزوین و البرز و سه سازمان حفظ نباتات کشور، سازمان تات (سازمان ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی) و سازمان تعاون روستایی می باشد.
سمینار منطقه ای زکات سه شنبه ششم آذرماه در موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور برگزار می شود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.