به گزارش ایرنا، محمدرضا دلیری روز یکشنبه دریازدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی که به میزبانی استان البرز در مجتمع فرهنگی و تفریحی دشت بهشت مشکین دشت فردیس برگزار شد، افزود: افرادی که سوار بر قطار نوآوری و فناوری شوند به توسعه و موفقیت دست پیدا خواهند کرد و ما نیز تلاش می کنیم در کشور فضایی فراهم شود تا اقتصاد دانش‌بنیان و علم و تحول رونق پیدا کند.
وی ادامه داد: در بخش سرمایه اولویت با شرکت‌های نوپا استارتاپ‌ها خواهد بود و در صورت لزوم پرداخت تسهیلات نیز خواهیم داشت.
دلیری گفت: خوشبختانه فناوری کشور و بهره‌وری از انرژی‌ها در حال کامل شدن است و قسمت عظیم پازل ما در این حوزه تکمیل شده است.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: کشورطی پنج سال گذشته در بخش فن بازار به آرامش رسیده که منجر به تولید محصول خواهد شد.
وی با بیان اینکه بانک‌ها پیش ‌از این کمک چندانی به فناوری نداشتند، یادآور شد: امروز شاهد این هستیم که بانک مرکزی فضای مناسبی ایجاد کرده و بانک‌ها برای کمک به تولید و صنایع پیشتازشده‌اند.
دلیری گفت: بانک مرکزی ماهانه اسامی بانک های پیشتاز در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان را اعلام می کند و عملکرد تسهیلاتی این بانک ها ماهانه تا سقف 6 هزار میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: این اقدامات جدید نشان‌دهنده تغییرات سیستمی برای تنظیم عملکردی نهادهای اقتصادی است .
معاون توسعه مدیریت و سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اکنون بانک‌ها و صندوق‌های پژوهشگری در این زمینه فعالیت‌ می کنند که دغدغه‌های حوزه ضمانت از بین رفته است.
یازدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی با هدف اتخاذ راه های علمی و عملی و کمک به بخش صنعت و اقتصاد دانش بینان به مدت یک روز برگزار شد.

7413
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.