به گزارش ایرنا، مهدی حاجی قاسمی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات سازمان حمل و نقل بار و مسافر با اشاره به ادغام سازمان ها، افزود: از سوی دیگر تفکیک سازمان ها هم ناکارآمدی را بیشتر می کند.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر لزوم چابک سازی بیشتر سازمان ها، گفت: با توجه به ادغام سه سازمان و ایجاد سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج، تاکنون کارایی و اقدام خاصی در این مجموعه دیده نشده است.
وی در ادامه همچنین ساماندهی منابع انسانی و چابک سازی حوزه هماهنگی و برنامه ریزی سازمان های تابعه شهرداری را الزامی دانست و اظهار کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج نسبت به سایر مجموعه ها بیشترین نیاز را دارد که از برنامه چابک سازی استفاده کند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان اولویت مجموعه مدیریت شهری، گفت: شورای شهر علاقه مند به ساماندهی ناوگان حمل ونقل عمومی است.
وی همچنین در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به ناوگان تاکسیرانی و استفاده از فناوری های نوین در این بخش، خاطرنشان کرد: شهرداری کرج می تواند با استفاده از سیستم های نوین حمل نقل نظیر اسنپ و تپ سی به صورت تخصصی در حوزه جابجایی مسافرین درون شهری ورود کند.
حاجی قاسمی با اعلام اینکه تا کنون در راستای ساماندهی تاکسی های سطح شهر اقدام خاصی صورت نگرفته است، ادامه داد: وضعیت نامناسب ایستگاه های تاکسی در سطح شهر نظیر شاه عباسی (میدان توحید) مشکلات عدیده ای برای تردد شهروندان ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج کاهش تاکسی های خطی و افزایش تاکسی های گردشی را راهکار اساسی برای تسهیل در تردد شهروندان عنوان کرد و گفت: رسیدگی به این موضوع به منابع مالی چندانی نیاز ندارد.
حاجی قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به احداث و راه اندازی ترمینال مرکزی کرج، گفت: با جانمایی مکانی مناسب برای احداث این ترمینال می توان ردیف تامین اعتبار خوبی در بودجه سال 98 برای آن در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه طبق ارزیابی های صورت گرفته 20 درصد از ترافیک اتوبان کرج- قزوین ناشی از جانمایی نا مناسب ترمینال شهید کلانتری است، افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته احداث ترمینال مرکزی کرج در محدوده ایستگاه مترو محمدشهر بخش عمده ای از مشکلات مطرح شده را مرتفع خواهد کرد.
کلانشهر کرج دارای حدود 13 هزار د ستگاه تاکسی و 450 دستگاه اتوبوس عمومی است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.