به گزارش ایرنا، رامین ربیعی روز یکشنبه درنشست مشترک هم اندیشی هیات رئیسه اتاق بازرگانی مدیران شهرک های صنعتی استان البرز گفت: لغو این مصوبه درحالی است که بسیاری از واحدهای صنعتی در اشتهارد به خاطر استفاده از معافیت مالیاتی در این شهرک سرمایه گذاری کرده اند.
وی افزود: اکنون ١٦١ طرح تولیدی و صنعتی با بیش از ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک صنعتی اشتهارد در دست ساخت است و تعداد زیادی از کارآفرینان این پروژه ها به دلیل لغو معافیت مالیاتی تمایل چندانی به تکمیل این پروژه ها و در یافت پروانه بهره برداری ندارند.
وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت وقت، شهرک صنعتی اشتهارد در سال 1346 احداث شده و واحدهای آلاینده به شرط خارج شدن از تهران با شعاع 120 کیلومتری در معیار زمینی با رعایت ضوابط اداری از پرداخت مالیات معاف می شدند.
وی ادامه داد: در سال 95 بنا به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست، توسط هیات دولت دراین مصوبه قید فاصله هوایی جایگزین فاصله زمینی شد و واحدهای صنعتی اشتهارد از معافیت مالیاتی محروم شدند که این مشکل به تولید کنندگان آسیب وارد کرده است.
وی تاکید کرد: رفع این مشکل مدت هاست که توسط مدیران ذیربط بخش های دولتی و خصوصی در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز سخنران دیگر این نشست بود که از شهرک صنعتی اشتهارد به عنوان یکی از خطوط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نام برد و گفت: وضعیت کنونی حاکم بر اقتصاد جامعه ایجاب می کند با حرکت های هدفمند هوشمندانه و هم افزایی در مسیر رفع چالش های اقتصادی بیش از پیش همراه ، هماهنگ و متحد شویم.
محمد امین بزازی پور فرشی با تکیه بر آئین نامه اجرائی بند «د» ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم افزود: شهرک صنعتی اشتهارد باید مشمول معافیت مالیاتی شود.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری بزرگترین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صادراتی استان در روزهای ۲۶ تا ۲۹ آبان ماه جاری گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی های تولیدی و صادراتی استان برگزار می شود تا بستر برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه محصولات صنایعی در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد که در بهترین واحدهای صادرات محور استان البرز تولید شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: رایزنان بازرگانی، هیات های تجاری، شرکت های صادراتی و نمایندگان کشورهای هدف در این نمایشگاه حضور می یابند.
شهرک صنعتی اشتهارد دارای حدود2 هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال یا در دست ساخت است.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.