مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: در حریم گسل های فعال شهر کرج تا شعاع 30 کیلومتری، ساخت و سازها بر اساس الگوی مصوب شده، اجرا خواهد شد و شهرداری موظف است دستورالعمل ارائه شده را اجرا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقی رضایی، امروز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از نقشه های گسل شهر کرج که در شهرداری کرج برگزار شد در ارتباط با چگونگی اجرای پروژه به خبرنگار ایلنا، گفت: بعد از حادثه ساختمان پلاسکو تهران در شورای عالی معماری و شهرسازی و در زمان وزارت وقت، پیشگیری از حوادث مشابه بررسی شد و دستورالعملی برای شهر کرج، صادر شد.

وی افزود: در این ارتباط جلسه‌ای با حضور دادستان کرج، برگزار و الزامات چگونگی انجام کار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رضایی با عنوان اینکه، شهر کرج، تنها شهری بود که این موضوع را با حضور دادستان، مورد بحث و واکاوی قرار داد و مصوباتی نیز داشت، تصریح کرد: در شورای عالی معماری و شهرسازی، پنج شهر تبریز، تهران، کرمان، مشهد و کرج جزو شهرهایی بودند که بحث تعیین و تدوین گسل ها و تصویب نقشه ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، گفت: در اواسط سال 96 با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، جلسه‌ای  در استانداری  برگزار و مقرر شد کارفرمای پروژه، معاونت شورای راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار پروژه، سازمان زمین شناسی باشد و این نقشه ها، مورد مطالعه قرار گیرد.  

رضایی گفت: خوشبختانه 9 جلسه کارشناسی و چندین جلسه مدیریتی برگزار شد و نهایتا بعد از تصویب در کارگروه زلزله که به ریاست بنده بود در شورای فنی و استانداری با حضور معاون فنی و عمرانی استانداری این نقشه ها مورد تصویب قرار گرفت که در نهایت در شورای معماری و شهرسازی نیز به تصویب نهایی رسید.

مدیر راه و شهرسازی استان البرز، اظهار داشت: اخیرا قرار داد تکمیلی بسته شده مبنی بر اینکه مشخص شود در حریم گسلهای فعال شهر کرج تا شعاع 30 کیلومتری ساخت و سازها از چه الگوی تبعیت کنند.

رضایی به شروع قرارداد اشاره کرد و ادامه داد: به محض تصویب نقشه گسلها در استان و همچنین تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی هیئت وزیران، این نقشه ها به عنوان اسناد بالادستی به شهرداری ابلاغ می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز، تاکید کرد: شهرداری بعد از این ابلاغ موظف است در چگونگی ساخت و ساز و صدور پروانه در حریم گسل های شهر کرج، دستور العمل فوق را اجرا کند.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر چگونگی مطالعات گسل‌های استانی، گفت: بعضی از گسل های البرز جدا از گسل های تهران نیست، لذا مطالعه گسل‌های تهران و کرج تا شعاع 30 کیلومتری بررسی می‌شود که ممکن است تا گسل‌های انتهای استان البرز را هم شامل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با عنوان اینکه محل استقرار این مرکز مطالعاتی در البرز خواهد بود، گفت: منابع مالی پروژه را مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، تامین خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.