شهردار کرج، گفت: تهیه و تدوین نقشه گسل‌های کرج و تکمیل مطالعات این حوزه به تاب آوری کلانشهر کرج کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر کمالی‌زاده در مراسم رونمایی از نقشه‌های گسل‌های کرج اظهار کرد: اقداماتی مثل تدوین نقشه گسل‌های کرج و تکمیل مطالعات این حوزه کمک می‌کند تا کرج به شهری تاب آور تبدیل شود.

وی ادامه داد: بدون شک تاب آوری شهر در زمان وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله، نقش به سزایی در کاهش خسارات مادی و جانی دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از غافلگیری در زمان وقوع زلزله باید اقدامات لازم در زمان قبل، حین و بعد از این حادثه با دقت بررسی و اجرایی شود.

وی توضیح داد: قبل از وقوع زلزله باید گسل‌های فعال شهر شناسایی شود و بر مبنای آن ازساخت و ساز در مناطق حادثه خیزجلوگیری کرد.

وی ابراز کرد: علاوه براین، قبل از وقوع زلزله باید الزامات لازم برای رعایت آیین نامه 2800 در ساخت و سازها اجرایی شود تا خطرپذیری سازه‌های شهر کاهش یابد.

این مسئول توضیح داد: در حوزه مدیریت بحران هم شناسایی محل‌های پرخطر، شناسایی مسیرهای امدادرسانی، محل‌های اسکان موقت و ... ضروری به نظر می‌رسد.

شهردار کرج اظهار کرد: درحوزه مدیریت بحران باید مشخص شود در صورت وقوع زلزله، خسارت‌های مادی و جانی در مناطق مختلف تا چه حد خواهد بود.

کمالی زاده در ادامه با اشاره به اینکه زلزله حادثه ای بعید و دور از ذهن نیست، اظهار کرد: زلزله پدیده ای دور از ذهن نیست و این احتمال وجود دارد هر یک از ما تا تا پایان عمر زلزله‌ای با شدت بالا را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که  چندین سال از دوره برگشت پذیری زلزله در کلانشهرهای تهران و کرج گذشته، باید برای وقوع آن آماده باشیم و با اقدامات کاربردی زمینه کاهش خسارات را فراهم کنیم.

این مسئول با تاکید بر ضرورت ساخت سازه‌های مقاوم در کرج افزود: باید به سمتی پیش برویم که عمر ساختمان‌هایی که در شهر ساخته می‌شود به استانداردها یعنی 30 سال نزدیک شود.

وی افزود: بدون شک مطالعات صورت گرفته برای شناسایی گسل‌ها، نقش بسزایی در تدوین دقیق اسناد بالا دستی مثل طرح تفصیلی و طرح جامع و ارائه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.