به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: انقلاب اسلامی ایران 40 سال است که از سوی آمریکا مورد تحریم واقع شده و تحریم های جدید نیز بحث جدیدی نیست، همانگونه که دیدیم هشت کشور به علاوه عراق از این تحریم ها مستثنی شدند.
وی تصریح کرد: مردم و مسئولان باید همه دست در دست هم در مقابل توطئه های آمریکا ایستاده و نباید لحظه ای در مقابل او عقب نشینی کنند تا توطئه های استکبار جهانی خنثی شود.
امام جمعه کرج با بیان اینکه در 40 سال گذشته استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی همواره برای براندازی انقلاب اسلامی نقشه کشیده اند، گفت: چند روز قبل وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی هدف از تحریم های جدید علیه مردم ایران را تقویت مخالفان و ضد انقلاب اعلام کرد.
وی افزود: مردم ایران در 40 سال گذشته همواره استکبارستیزی خود را نشان دادند از این رو سران آمریکا به شدت از ملت ایران عصبانی هستند و نمی خواهند مردم ایران روی پای خود بایستند.
وی ادامه داد: استکبار جهانی با کمک برخی از عوامل داخلی خود به دنبال به چالش کشاندن نظام است و به دنبال آن هست که بگوید تحریم ها باعث افزایش مشکلات مردم ایران شده است اما در مقابل مردم آزادی خواه ایران همواره نشان داده اند که سختی ها را تحمل می کنند و زیر سلطه دشمنان نمی روند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: آمریکا به جای تهدید مردم ایران این روزها بیشتر باید مراقب خود باشد تا استخوان هایش خرد نشود هرچند استکبار جهانی با تبلیغات و شانتاژ به دنبال این است که از شکست خود جلوگیری کند.
حسینی همدانی با گریزی به انتخابات سال 88 و توطئه های جریان فتنه در آن سال، گفت: در انتخابات سال 88 برخی از افراد که نتوانستند به امیال شخصی خود برسند برای ضربه زدن به کشور به دشمنان خارجی راهکار نشان دادند.
وی اضافه کرد: به هیچ وجه سران فتنه نباید در جامعه تطهیر شوند و مردم ایران اقدامات جنایتکارانه آنان را فراموش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به رای جدید مجلس به وزرای پیشنهادی تیم اقتصادی جدید دولت، اظهار داشت: امیدواریم انتخاب تیم اقتصادی جدید در دولت، کمبودها و ناکارآمدهای گذشته را جبران کند و مطالبات مردم محقق نماید.
امام جمعه کرج مدیریت جهادی، انقلابی و با برنامه را برطرف کننده مشکلات اقتصادی در کشور دانست و گفت: تیم اقتصادی جدید دولت باید به رونق اشتغال جوانان، کسب و کار، نوسازی بافت های فرسوده و دیگر مباحث پیشرفت اقتصادی جهت شکوفایی کشور توجه بیشتری نماید.
وی رزمایش اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران را که در 500 هزار کیلومتر مربع انجام شد مقتدرانه دانست و تصریح کرد: این رزمایش پیام روشنی به دشمنان منطقه ای و جهانی انقلاب اسلامی ایران دارد که جمهوری اسلامی ایران با توان داخلی و با تکیه به جوانان دانشمند خود توانسته سلاح های خوبی برای دفاع از کشور خود بسازد.
وی ادامه داد: آمریکا قصد داشت عربستان سعودی را در بین کشورهای اسلامی محور قرار دهد و تلاش نمود تا چهره پلید سران این کشور را معتدل نشان دهد اما تجاوز جبهه عربی- آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن عکس این مساله را ثابت کرد و وجهه عربستان در عرصه افکار عمومی بیشتر خراب شد.
حسینی همدانی با اشاره به افزایش قدرت انصارالله و مردم یمن در مقابله با تجاوزهای جبهه عربی – آمریکایی، افزود: مقاومت مردم یمن موجب شده که کشورهای غربی پیشنهاد آتش بس در جنگ یمن بدهند و انشاءالله همه شاهد پیروزی مردم یمن علیه جبهه استکباری خواهیم بود.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود حلول ماه ربیع الاول را تبریک گفت و همچنین آرزوی قبولی عزاداری ها را از در درگاه الهی خواستار شد.
وی مهربانی و برخورد توام با احترام را از خصلت های متقین دانست و با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: دل های مردم فراری است و هر کس آن ها را به دست آورد موفق است.
وی افزود: انسان های مومن همواره باید به دنبال انتخاب دوست خوب برای خود باشند و از آن نگهداری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص خصلت مومنان فرمود، بهترین مومنان کسانی هستند که با مردم با الفت و مهربانی برخورد می نمایند.
وی اهل تقوا را اهل میانه روی و دوری از اسراف و تبذیر دانست و بیان داشت: اهل بیت (ع) در خصوص دوری از اسراف و برقراری نظم در اسلام تاکید داشته اند و ما باید انضباط مالی و نظم را در زندگی خود حکمفرما نماییم.
امام جمعه کرج افزود: کسی که به مصرف درست توجهی ندارد و در زندگی خود میانه روی ندارد و دچار اسراف است عاقبت او با تباهی همراه خواهد بود؛ انسان عاقل از افراط و تفریط گریزان است و همواره میانه رو می باشد.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.