به گزارش ایرنا، 29 صفردیگر از راه رسید، روزی محزون که به بیت الاحزان محرم و صفر پیوندی عمیق دارد.
درچنین روزی صبر و طاقت حاکم ظالم زمان به سر رسید و تحمل آفتاب نورانی امامت و ولایت بسی دشوارشد، آفتابی که با نور معرفت و مهربانیش دل ها را شیفته خود کرده بود.
مهربانی حضرتش بی مثال بود تا آنجا که آهوی دشت می دانست از دست صیاد کجا پناه برد و ضمانتش کند.
جمعیت گرد وجودش حلقه می زد و دردهای دردمندان را علاج و درمان بود، برای ابلاغ مسیر رسالت راه طولانی در پیش گرفت و در غربت برای همه سایه سار مهربانی گشود و زیر چتر حمایتش مردم آسوده خاطر می زیستند.
به ظاهر ولیعهد بود اما بر دل ها پادشاهی می کرد، نگاه ها معطوف وجود با برکتش می شد، نیازمندان به درگاهش حاجت روا بودند و گوشه گوشه ایران و خراسان یا علی موسی الرضا (ع) فریاد می زد.
سرانجام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در آخرین روز ماه صفرسال 203 قمری به دست مأمون عباسی به شهادت رسید.
امروز بارگاه ملکوتی شمس الشموس میعادگاه میلیون ها انسان عاشق و دلباخته حضرت امام رضا (ع ) است ، امام رئوف که فخر جهان اسلام است.
آری پایان ماه صفر بار دیگر جهان اسلام وتشیع را در حزنی بزرگ فرو برد زیرا آفتاب هشتم ولایت درغربت غروب می کند.
این روزها میلیون ها انسان شیفته حضرت رضا (ع) پیاده و سواره راهی خراسان می شوند تا ضریح مطهر آقا ثامن الحجج (ع) را بوسه زنند و خاک مقدس مشهد الرضا (ع ) را توتیای چشمان خود کنند.
این روزها جهان اسلام درسوگ سالروز رحلت جانسوز پیامبر صلح و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت کریم حضرت امام حسن مجتبی (ع) سوزناک است و دل ها نیز در شهادت غریب الغربا می سوزد.
حزن و اندوه ماه صفر با غروب خورشید منور حضرت خاتم (ص )، آفتاب نورانی کریم اهل بیت (ع ) و غروب مهرتابان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای عالم اسلام بسی سخت و دشوار است ، از این رو
تنها آرامش دل ها وجود منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) است که نگاه ها برای تعجیل در ظهورش به سوی آسمان دوخته شده است.
ایران اسلامی و گوشه گوشه استان البرز در روزهای واپسین ماه صفر در سوگ خاندان عصمت وطهارت (ع ) غرق در عزا و ماتم است و آئین های عزاداری با حضور هزاران عزادار برپا شده است.
صدها تن از دلباختگان خاندان رسالت و امامت از استان البرز برای پیوستن به اقیانوس ارادتمندان امام هشتم (ع ) راهی مشهد مقدس شده اند.
همچنین مردم البرز در این روزهای محزون با پخش غذاهای نذری از عزاداران خاندان عصمت و طهارت (ع ) پذیرایی می کنند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.