مهریار کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراین جشنواره سینا نبی از دبیرستان ارشاد با همکاری پژوهشسرای دانش آموزی ملاصدرا رتبه نخست ساخت دستگاه «تولید‌کننده نانوالیاف با استفاده از نیروی گریز از مرکز» را به خود اختصاص داد.
وی گفت: مایسا قره گوزلی از دبیرستان شهید فلاحی کرج حائز رتبه دوم دست سازه با عنوان طراحی و ساخت سیستم تصفیه فاضلاب و پساب‌های صنعتی با فرآیند الکتروفنتون شد.
کرمی بیان داشت: مهرداد سلامتیان از دبستان قلم موفق به کسب رتبه سوم دست سازه با عنوان ساخت دستگاه تصفیه هوا برای تصفیه کامل هوا با فیلترهای نانو و قابل تعویض را به دست آورد.
وی تصریح کرد: ساجده حشمتیان و نیلوفر غفاری ازدبیرستان فاطمیه کمالشهر نیز موفق به کسب رتبه پنجم مقاله با عنوان سنتز و مشخصه ‌یابی نانوذرات پروسکایت به روش «سل ژل احتراقی» شدند.
کرمی اضافه کرد: در این جشنواره پژوهشسراهای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه چهار کرج و معلم ناحیه یک کرج جزء 5 مرکز پژوهشی برتر شناخته شدند.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: استاد راهنمای برتر این جشنواره نیز از اساتید پژوهشسرای ملاصدرا کرج انتخاب شد.
وی ادامه داد: این جشنواره به مدت چهار روز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که به دبیرخانه مرکزی آن 300 اثر برتر از استان ها راه پیدا کرد که در دو مرحله مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.
امسال دانش آموزان البرزی در چندین مسابقه کشوری و بین المللی علمی و ورزشی حائز رتبه های برتر شدند.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.