به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز روز سه شنبه در این آیین هدف از نواخته شدن زنگ وقف در مدارس استان را ترویج فرهنگ وقف در بین دانش آموزان و خانواده ها و همچنین ارتقاء سطح مشارکت جویی اقشار مختلف مردمی در پیوستن به گروه واقفان ذکر کرد.
حجت الاسلام محمد صالحی ضمن تسلیت فرار رسیدن سالروز رحلت نبی اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی ( ع) و شهادت امام رضا (ع) به دانش آموزان و معلمان، افزود: امروز به مناسبت آغاز دهه وقف زنگ وقف را به صدا در می آوریم تا به افراد جامعه یادآوری کنیم هر فردی با هر توان مالی می تواند در ردیف واقفان قرار گیرد.
وی با اشاره به نقش مهم وقف در تامین و حمایت از اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه برای پیشبرد اهداف اسلامی و توسعه ای کشور در عرصه های علمی و ... خاطرنشان کرد: سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه اسلامی ایران نیاز به فرهنگ سازی دارد زیرا این اقدام فرهنگی - معنوی همواره مورد تاکید دین مقدس اسلام قرار گرفته است.
وی همچنین به وقف در حوزه معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان عمر خود را وقف تعلیم وتربیت کرده اند و اگر بخواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با وقف در حوزه علم و پژوهش این کار را شروع کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز در ادامه به قدمت یک وقف 800 ساله دراستان پرداخت و یادآور شد: ما در کشورمان دارای موقوفات 200 ساله هستیم.
صالحی در ادامه از شهیدان به عنوان بزرگترین واقفان ایران اسلامی یاد کرد و افزود: شهدای بزرگوار با ایثار جانشان در راه دفاع از اسلام ، انقلاب و وطن به ما یاد دادند که هر کدام از ما می توانیم یک واقف باشیم.
وی گفت: در دهه وقف برنامه های مختلفی در سطح استان به اجرا در می آید تا مردم البرز با وقف این سنت حسنه شناخت بیشتری پیدا کنند.
در این آیین برای دانش آموزان یک مسابقه انشاء با عنوان «وقف و تاثیر آن در پیشرفت علم» برگزار شد که قرار شد دانش آموزان دست نوشته های خود را تا روز شنبه هفته آینده به دبیرخانه وقف واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تحویل دهند.
قرار شد تا به 20 انشای برتر جوایز نفیسی اهدا شود.
« 15 تا 24 آبان ماه هفته وقف نامگذاری شده است.»
نخستین روز از دهه وقف با عنوان «وقف، رسانه و ترویج موقوفات مشارکتی» نامگذاری شده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.