عسگر نصیری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: معابر کلانشهر کرج بر اساس اولویت بندی در حال لکه گیری و روکش آسفالت است .
وی ادامه داد: اکنون در بخش هایی از خیابان های شهید بهشتی، ماهان، کمربندی مهرشهر پروژه های جدید در حال بهره برداری است و پروژه ها طبق اولویت بندی و بر اساس نیازاجرا می شود.
نصیری خاطرنشان کرد: کارخانه آسفالت شهرداری کرج اکنون روزانه یکهزارو 500 تن آسفالت تولید می کند که برای لکه گیری و روکش آسفالت معابر مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه برخی معابر در کلانشهر کرج بالای هشت سال عمر آسفالت آنها است، افزود: بهسازی و ترمیم آسفالت این معابر در اولویت قرار دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج اظهارداشت: امسال معابر حصارک، کلاک، اخترآباد، اطراف باغستان، رجایی شهر و... بهسازی شده است .
وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کلانشهر ها با گذشته متفاوت است، افزود: مباحث اقتصادی مشکلاتی را برای شهرداری ها ایجاد کرده که به عنوان نمونه می توان به خرید قیراشاره کرد.
وی ادامه داد: قیمت قیر از اواخر سال 94 تا 96 افزایش نسبی داشت اما در سال جاری قیمت ها بسیار بالا رفته و در این زمینه با چالش های فراوان مواجه هستیم.
نصیری خاطر نشان کرد: با این وضعیت اقتصادی تلاش شده تا قیر را تامین کنیم و پروژه های عمرانی ، ترمیم و لکه گیری آسفالت در مناطق 10 گانه شهرداری کرج نیز در حال انجام است.
نصیری با گلایه از شرکت های حفار و برخی ادارات خدمات رسان، گفت: متاسفانه هر مشکلی که در سطح معابر کلانشهر کرج به وجود می آید شهرداری را عامل این اقدامات می دانند در حالی که شرکت های خدمات رسان عامل این مشکلات هستند.
وی گفت: در کلانشهر کرج اصول مهندسی و شهرسازی آنچنان که باید و شاید رعایت نشده در این زمینه نیازمند مدیریت واحد شهری هستیم تا مشکلاتی که اکنون وجود دارد رفع شود.
نصیری افزود: مدیریت واحد شهری می بایست از سوی استانداری البرز شکل بگیرد و حفاری ها باید مدیریت شود.
وی پائین بودن میزان مشارکت شهروندان را از دیگر مشکلات در این بخش برشمرد و اظهار داشت :
مشارکت مردمی به رفع مشکلات اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد که در امور شهری می تواند گره گشا باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به بارندگی های پیش روی امسال، گفت: برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر لازم است از ریختن زباله ها در جداول خودداری شود.
17هکتار معابر اصلی و فرعی در کلانشهر کرج وجود دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.