سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:دانش آموزان عضو پژوهشسرای معلم ناحیه یک کرج در جشنواره ی ملی دریا مسیر پیشرفت با کسب رتبه ی اول ، دوم و سوم کشوری در جایگاه برتر قرارگرفتند.
وی اظهارداشت: فراخوان چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خرداد ماه سال جاری در 2 بخش و با هشت موضوع اطلاع رسانی شد.
قاسمی گفت: 2 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کشوری این جشنواره ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت که 14 اثر پژوهشی دانش آموزان البرز برتر شناخته شد.
وی یادآورشد: دانش آموزان البرزی در این جشنواره ملی موفق به کسب 2 رتبه اول در محور ابداعات و اختراعات و یک رتبه دوم و سوم در محور مقاله های پژوهشی شدند.
قاسمی افزود: کیمیا قاسمی، آرزو اسابه از دبیرستان دوره اول فرزانگان چهار کرج با ارائه طرح «تصفیه آب به روش الکتروفنتون» و هلیا خطیبی با ارائه طرح «مبدل اختراعی استحصال آب از هوا» از دبیرستان دوره دوم فرزانگان یک کرج در محور ابداعات و اختراعات جشنواره ملی دریا رتبه نخست کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: مطهره شجاعی ، پرنیان صادقی ، سانیا عظمیان و پانته علامی با طرح بهینه سازی تولید بیو پلاستیک از دبیرستان دوره اول فرزانگان یک نیز موفق به کسب رتبه دوم در محور مقاله پژوهشی جشنواره ملی دریا شدند.
وی ادامه داد: رزا محمدعلی تهرانی از دبیرستان دوره دوم ملاصدرا ناحیه یک با طرح رفع آلودگی های محیط های آبی از فلزت سنگین هم رتبه سوم رادر محور مقاله پژوهشی به خود اختصاص داد.
وی افزود: مهکامه میرزا خانی با ارائه طرح «ساخت سلول خورشیدی» از دبیرستان دوره اول ملاصدرا ناحیه یک، مبینا ابراهیمی ، هلیا حاجی زاده و نگار صادقی با طرح ارائه «جداسازی آلاینده های نفتی از سطح دریا» از دبیرستان دوره اول فرزانگان ٢ کرج دربخش ابداعات و اختراعات شایسته تقدیرشدند.
وی ازپریسا آژیر از دبیرستان دوره دوم ملاصدرا ناحیه یک با ارائه طرح « اجاق خورشیدی» در محور ابداعات و اختراعات به عنوان دیگر دانش آموز البرزی شایسته تقدیردر این جشنواره ملی یاد کرد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.