استاندار البرز گفت: کسبه برای پرداخت عوارض، مالیات و بیمه باید درآمد داشته باشند که اکنون این روند با چالش مواجه است از این رو باید با رویکرد مثبتی این امر حمایت شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه شرایط کسبه در کشور و به تبع آن استان البرز بسیار حساس است، افزود: بر این اساس کسبه البرز با مدیریت و حضور جدی اتاق اصناف و سازمان صمت البرز وارد جریانات خاص و بدون اثر نشدند.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی مسئولان دولتی و غیردولتی با اصناف در این برهه، ادامه داد: اکنون کسبه به صورت روزمره با تغییرات و تحولاتی مواجه می شوند که گاهی ادامه کار برای آنها سخت می شود ولی بیشتر همچنان آنها شرافتمندانه فعالیت میکنند.

نجفی گفت: وضعیت اصناف را طی جلسات و دیدارهایی با اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌کنیم که از بروز مشکلات بخشی قابل حل پیشگیری کنیم.

وی افزود: از شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها انتظار می‌رود با در نظر گرفتن شرایط کسبه در دریافت عوارض مربوطه با عنایت و نگاه ویژه ای عمل کنند.

استاندار البرز اضافه کرد: کسبه برای پرداخت عوارض، مالیات و بیمه باید درآمد داشته باشند که اکنون این روند با چالش مواجه است از این رو باید با رویکرد مثبتی این امر حمایت شود.

وی با بیان اینکه اکنون برگزاری بدون برنامه نمایشگاه‌های مختلف راهکار صحیحی نیست، گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها برای حمایت از مصرف کننده است ولی در شرایطی که این اقدام به اصناف صدمه وارد کرده و تفاوت نیز برای مصرف کننده ندارد، منطقی به نظر نمی رسد.

نجفی افزود: برپایی نمایشگاه‌ها باید طی دریافت مجوز از کارگروه توسعه صادرات صورت گیرد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در این برهه حساس کشور برخی ناهماهنگی‌های داخلی به وخامت اوضاع کمک می کند، عنوان کرد: باید با تسهیل و کوتاه کردن بوروکراسی‌های دست و پا گیر موانع صادرات را برداریم.

وی به راه‌اندازی پروازهای داخلی فرودگاه مسافربری پیام به عنوان یک اقدام بزرگ اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد که با تبلیغات صحیح، بستر لازم تداوم پروازها را پشتیبانی کرد.

نجفی با اشاره به یکی از دستور جلسات در خصوص استاندارد‌سازی آسانسورها، افزود: مسائل مربوط به آسانسور بسیار حساس است و حتی نمونه‌های وارداتی نیز باید کنترل شود چون به صورت روزمره دراین رابطه شاهد مشکلاتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد و سازمان‌های مربوطه و به خصوص نظام مهندسی باید در این راستا به جد ورود کرده و کنترل و نظارت درستی داشته باشد.

استاندار البرز گفت‌:صنایع شوینده و پتروشیمی با مشکلاتی مواجه هستند که طی تماس تلفنی با وزارت صمت درصدد برگزاری نشستی برای اتخاذ تدابیر لازم برای حل موانع هستیم.

وی افزود: با حمایت از تولید داخلی باید از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند جلوگیری کرد و دراین راستا باید تمهیدات ویژه ای در جهت حمایت از کالاهای با کیفیت داخلی برای رقابت با نمونه های خارجی اندیشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.