به گزارش ایرنا، محمدرضا اورانی روز شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر تعاون روستایی استان البرز افزود: بسیاری از شبکه ها و اتحادیه های تعاون روستایی، خانوادگی هستند.
وی یکی از دلایل عدم تمایل مردم نسبت به افزایش سهامشان در تعاونی ها را خانوادگی شدن آنان دانست و اظهار داشت: به همین منظور بازسازی شبکه های تعاون روستایی در هیات مدیره سازمان مرکزی به تصویب رسیده و به استان ها نیز ابلاغ کردیم .
اورانی گفت: مقرر شد شبکه ها با محوریت خدمتگزاری به مردم اصلاح شوند و افرادی به عرصه بیایند که دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند.
عضو هیات مدیره تعاون روستایی کشور ادامه داد: اکنون تعاون روستایی در سراسر کشور دارای هشت هزار و 500 تشکل و اتحادیه با پنج میلیون و 600 هزار نفر عضو است به طوریکه 25 درصد بهره برداران در بیش از یک اتحادیه و تشکل عضو هستند.
وی بیان داشت: با وجود اساسنامه خوب و تشکل ها، بعضی روستاهای کشور به لحاظ تولید حرفی برای گفتن ندارند و سازمان مرکزی نیز در اجرای رسالت واقعی خود موفق نبوده است.
اورانی اضافه کرد: به همین دلیل وزیر جهاد کشاورزی ابلاغیه ای برای جهت گیری، تعیین سرفصل کاری ،
هم افزایی و انسجام مدیریت های سازمان تعاون روستایی صادر کرده است.
وی اضافه کرد: ما وظیفه داریم که دست دلالان را از سفره کشاورز کوتاه کنیم نه اسباب طمع دلالان باشیم به طوریکه در سال جاری با کوتاه کردن دست دلالان در فروش محصول زعفران خراسان جنوبی توانستیم این محصول را به بورس برده و بهره خوبی نصیب کشاورزان کنیم.
عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ظرفیت و توانمندی شبکه به لحاظ قانونی و پتانسیل بالا بوده و تک تک اعضای شبکه می توانند به ما کمک کنند.
**90 شرکت تعاونی و تشکل روستایی در البرز فعالیت می کنند
فردیس شمس مدیر سابق تعاون روستایی استان البرز نیز دراین آئین گفت: تلاش زیادی برای تقویت و توسعه تشکل ها انجام دادیم به طوریکه اکنون 90 شرکت تعاونی تولیدی و نظام صنفی روستایی در این استان فعال هستند.
وی اظهار داشت: این بخش نیازمند کار زیادی است و اگر توجه بیشتری به آن شود کارایی زیادی با توجه به پتانسیل های موجود در استان دارد.
شمس با بیان اینکه تا کنون کمکی به این بخش نشده، افزود: در امر تنظیم بازار محصولات کشاورزی و میوه شب عید و همچنین خرید حمایتی شیرخام و پنبه از کشاورزان اقدامات خوبی داشته ایم.
دراین آئین از خدمات چهارساله شمس قدردانی و قربانعلی قره باغی، معاون تعاون روستایی البرز به عنوان سرپرست تعاون روستایی استان البرز معرفی شد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.