به گزارش ایرنا، دکترعلی‌اکبر پورفتح اله روز شنبه در کنفرانس مدیریت خون بیمار که در سالن همایش ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: پروژه تحقیقاتی مدیریت خون بیمار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و با هدف جایگزینی مدیریت خون به‌جای تزریق خون انجام می شود.
وی افزود: دراین روش با کمک پزشکان جراح از خون ریزی بیماران حین عمل جراحی کاسته شده و فرآورده های خونی کمتری مورد مصرف قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در برخی کشورها مانند آمریکا با اجرای طرح مدیریت خون ، میزان مصرف فرآورده های خونی را کاهش داده اند ، گفت:
جمعیت ایران نیز رو به سالمندی است و می بایست نیازهای خونی را کاهش بدهیم.
وی با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی، گفت: طی سال گذشته دو/ سوم خون و فرآورده‌های خونی در اروپا برای افراد بالای 50 سال مصرف‌شده که این خبر نگران‌کننده است.
پور فتح اله با تأکید بر اینکه جامعه پزشکی باید به‌سوی نظام اقتصادی سلامت پیش برود تا به درآمد بهتر و هزینه کمتر دست یابد، گفت: طبق آمارهای جهانی سالانه 100 میلیون نفر زیرخط فقر می‌روند و دلیل آن هزینه‌هایی است که نظام سلامت و درمان به خاطر صحیح نبودن شیوه‌های کاربردی به آن‌ها تحمیل می‌کند.
وی با توضیح اینکه اگر مدیریت خون انجام شود این موارد جبران شده و به کیفیت درمان ازجمله بهبود سریع‌تر بیمار و افزایش آگاهی‌های جامعه دست می‌یابیم، گفت: باید در اتاق های عمل خون‌ریزی‌ها را به حداقل برسانیم و خون در جریان انجام عمل جراحی را بتوانیم برای بازگشت به بیمار جمع‌آوری کنیم تا مدیریت خون بیمار حاصل شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد که دریافت عفونت بیماری در افرادی که در مراکز درمانی خون دریافت می‌کنند پنج برابر سایرافراد است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.