به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولائی روز شنبه درپنجاه و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: مطرح کردن شعار تبدیل تهدید ها به فرصت ها در عرصه اقتصاد مستلزم به کار گیری قواعد و راهکار هایی است که بایستی با همفکری و همکاری دولت و بخش خصوصی تدوین و به صورت ضربتی اجرایی شود.
وی اظهار داشت:با همبستگی و تعامل هر چه بیشتر دولت و بخش خصوصی در صحنه اقتصاد به طور قطع تهدیدهای آمریکا به فرصت تبدیل و مشکلات معیشتی مردم بر طرف خواهد شد.
بنامولائی گفت: تحریم ها فرصت خوبی است که با تکیه بر خود اتکایی و حضور و همراهی مدیران دولتی و بخش خصوصی مشکلات پیش رو را یکی پس از دیگری برطرف کنیم و به جایگاه واقعی اقتصادمان دست یابیم .
وی با اشاره به پاره ای از مشکلات از جمله چالش عدم اجرای کامل ایجاد پنجره واحد و دولت الکترونیک افزود: با رفع این چالش روش های اصولی جایگزین معضل حاد برخوردهای سلیقه ای در مسیر اقتصاد جامعه خواهد شد.
وی تصریح کرد با اجرایی شدن پنجره واحد در بخش های مختلف اقتصاد اهم مشکلات ناشی از سرگردانی ارباب رجوع برطرف و در نهایت حاکمیت« سیستم» بر «اعمال سلیقه» مرتفع می شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: کمیته «ای .تی» اتاق بازرگانی البرز به دنبال حل این چالش ها است و برای رفع مشکلات حاد در مسیر دولت الکترونیک و چاره جویی می کنیم.
بنا مولایی عملکرد جزیره ای دولت الکترونیک را عمده ترین مشکل در مسیر رفع موانع تولید، صادرات و اشتغال عنوان کرد.
وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به تاخیر طولانی در بررسی و تصویب لایحه رفع مشکلات مربوط به «ارزش افزوده » در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود‌ مجلس در مصوبه ای این مشکل را در اردیبهشت ماه سال جاری برطرف کند اما متاسفانه تا کنون در صحن مجلس مطرح نشده است .
وی ادامه داد: بخش تولید همچنان گرفتار یک سری مشکلات در بحث «ارزش افزوده» است ، لذا ضروری است مجلس سریع تر برای رفع این مشکل اقدام‌ نماید.
استان البرز سه هزارو 500 واحد تولیدی و صنعتی ، حدود 70 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و حدود 40 معدن دارد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.