به گزارش ایرنا، محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج ، فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در نشست آموزش و پرورش البرز گفت: یکی از مشکلات مهم البرزدر حوزه آموزش و پرورش را در بخش کمبود زیرساخت های آموزشی به ویژه در مناطق پر جمعیت و مهاجر پذیر این استان را تشکیل می دهد.
وی بیان داشت: تا کنون اقدامات مناسبی به ویژه از سوی خیرین مدرسه ساز در ساخت کلاس های درس در البرز انجام شده به گونه ای که ن حدود 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین در این استان احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با وجود این کمک ها ، افزایش مهاجرت ها سبب تراکم دانش آموزی دراین استان شده است.
کولیوند تراکم دانش آموزی در البرز را 2 برابر میانگین کشوری دانست و خاطرنشان شد: برای ایجاد زیر ساخت های آموزشی مناسب در البرز باید از ظرفیت های غیر دولتی و مردمی استفاده کنیم و سهم تخصیص اعتبارات دولتی نیز به این استان افزایش یابد.
عزیز اکبریان دیگر نماینده کرج ، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات آموزش و پرورش البرز در بخش زیرساخت ها جدی است.
وی بیان داشت: این استان با ضعف جدی در زیرساخت ها مواجه است که این کمبود سبب انباشته شدن مشکلات زیادی در این حوزه مهم شده است.
اکبریان ادامه داد: از مجمع خیرین مدرسه ساز البرز به دلیل اقدامات خیرخواهانه برای ارتقای سرانه های آموزشی این استان قدردانی می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر مدارس غیرانتفاعی در البرز نبود، سیستم آموزش و پرورش با توجه به ضعف جدی در زیرساخت ها با مشکلات جدی مواجه می شد.
محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: تعداد زیادی از مدارس نظرآباد و ساوجبلاغ قدمت بالایی دارند که باید بازسازی و مقاوم سازی شوند.
وی تصریح کرد: برای ساماندهی مدارس در سه شهرستان نیاز به تخصیص اعتبار مناسب در سطح ملی و استانی داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزنیز گفت: نشست مسئولان استان با یکدیگر می تواند در حل مشکلات البرز راهگشا باشد و سبب شود که تعاملات درون سازمانی و برون سازمانی آموزش و پرورش بیشتر شود.
سالار قاسمی بیان داشت: قانونگذاری و سیاست از مهمترین راهبردی های کشور است که می تواند در راستای اعتلای آموزش و پرورش عملیاتی شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه تنظیم بودجه سال 98 در کشور و استان هستیم ،لحاظ برنامه ها و پیشنهادهای آموزش و پرورش در بودجه سال آینده نیز ضرورت دارد.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز برای خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف نیاز به تعامل هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی و نهادهای مردمی استان به ویژه مجمع خیرین دارد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.