به گزارش ایرنا، درنشست روز چهارشنبه شورای پدافند غیرعامل البرز، موضوع پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف از جمله همجواری البرز با پایتخت، راه، امداد ونجات، آب و صنعت با هدف کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ،ساختمان ها و تاسیسات شهری در مواقع بحرانی مورد بررسی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان البرز دراین نشست گفت: مقرهای محل استقرار پلیس در بحث پدافند غیرعامل دراین استان مشخص شده است.
سردار عباسعلی محمدیان افزود: جانمایی مکان های پشتیبانی در البرز از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی اضافه کرد: 16 برنامه در ارتباط با پدافند غیرعامل آماده شده و تعدادی مقر فرماندهی با شرایط خاص در استان وجود دارد که در برابر بمباران و حوادث دیگر مقاوم شده است.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی هویت اجساد احتمالی حوادث یکی از موارد مهم در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل است که دراین زمینه تیم های تخصصی برای شناسی اجساد درنظر گرفته ایم.
محمدیان تاکید کرد: تمرین ستاد بحران دراین فرماندهی هرسال 2 بار انجام می شود تا آمادگی ها دراین زمینه مورد سنجش قرار گیرد.
شهردار کرج نیز دراین نشست گفت: لحاظ کردن پیوست پدافند غیرعامل در پروژه ها و مقررات ساختمانی مورد توجه قرارگرفته است.
علی اصغر کمالی زاده افزود: در پروژه بزرگراه شمالی از پدافند غیرعامل استفاده شده چنانچه برای اجرای برخی از پروژه ها از جمله بزرگراه شمالی باید تمهیدات لازم در حوضه آبگیر بیلقان صورت می گرفت.
وی گفت: با تعامل آب و فاضلاب درحوزه پدافند غیرعامل تدابیر لازم از جمله احداث یک سالن ضد انفجار برای اتاق کلرزنی مدنظر قرارگرفت.
وی یادآورشد: اکنون درحوزه مدیریت شهری برای آمادگی بحث پدافند غیرعامل در کنار آرامستان بهشت سکینه بهشت علی (ع ) با ظرفیت 10هزار قبر در 220هکتار و غسالخانه پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز نیز اظهار داشت: تمهیدات لازم برای شرایط اضطرار در بخش آب و فاضلاب پیش بینی شده است.
غلامرضا رضایی فر افزود: شناسایی ظرفیت ها و منابع تامین آب در شرایط اضطراری در دستور کار قرار گرفته و یک ساختمان در این شرکت به مدیریت بحران اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: پدافند غیرعامل دراین ساختمان بصورت مجزا خودرو و تجهیزات مورد نیاز را دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان البرز نیز ادامه داد: درزمان حادثه یکی از مشکلات رصد شده دراستان البرز تراکم بالای جمعیتی وحجم بالای تردد خودروها است.
ناصر چرخسازافزود: براین اساس امدادهوایی و استقرار بالگرد مدنظر قرار گرفته و مرکز انتقال بیماران در برخی از شهرهای اطراف استان البرز از جمله محمدشهر آماده شده است.
وی گفت: احداث دپوی اقلام امدادی با توجه با کمبودهایی که داشتیم در دستور کار قرار دارد و در شهرستان های طالقان و اشتهارد این مهم کلنگ خورده است.
چرخساز یادآورشد: افزایش آموزش ها در حوزه امداد ونجات از جمله موارد مورد تاکید در بخش پدافند غیرعامل است که دراین زمینه ادارات باید دراولویت قرار گیرد.
وی اظهار داشت: مدارس متروکه و بلاتکلیف روستاهای البرز که برنامه ریزی خاصی برای آنها صورت نگرفته می تواند ظرفیت خوبی برای حوزه امداد و نجات باشد.
پیوست زیست محیطی برای پروژه های مختلف راه و شهرسازی از جمله هشتگرد - طالقان،احداث راه ها و راه های جایگزین مطالعات پدافندی برای ساختمان ها، توجه به ظرفیت های صنعت درحوزه پدافند غیرعامل،تهدیدات حوزه سلامت ، فناوری و اطلاعات ،جهاد کشاورزی از دیگر مباحث مطروحه درنشست شورای پدافند غیرعامل استان البرز بود.
هشتم لغایت 14آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل درنظر گرفته شده است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.